Infostart.hu
eur:
387.67
usd:
330.66
bux:
109547.02
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Nyitókép: Titan Airways

Komoly baj történt egy Airbus utasszállítóval a levegőben

A repülő a London-Stansted reptérről való feszállását követően már majdnem 4400 méteres magasságban volt, amikor a személyzet észrevette, hogy nagy a baj.

Október elején a Titan Airways légitársaság G-OATW Airbus A321neo típusú repülőgépe a felszállást követően elveszítette három ablakát, valamint a vízszintes vezérsíkja is megsérült, így vissza kellett fordulnia a London-Stansted repülőtérre – írja az airportal.hu.

A gép a floridai Orlandóba tartott, fedélzetén a helyi légitársaság 21 munkatársa tartózkodott. A felszállás után a repülőgép körülbelül 14 500 láb (mintegy 4400 méter) magasban járt, amikor a személyzet nagy zajt észlelt. A gép ekkor 9000 lábra süllyedt, majd a pilóták úgy döntöttek, visszatérnek a reptérre, de nem jelentettek vészhelyzetet, és nem kérték a sürgősségi szolgálat segítségét sem.

A Titan Airways közleménye szerint végül biztonságosan leszállt a repülőgép, senkinek sem esett baja. A későbbi vizsgálatok során derült ki, hogy

három utastéri ablak külső üveglapja is leesett, valamint sérüléseket fedeztek fel a bal oldali vízszintes vezérsíkon.

A hatóságok az eseményt súlyos incidensnek minősítették, és a brit légi balesetekkel foglalkozó testület (AAIB) a gyártó illetékessége miatt a francia balesetvizsgáló szervezet, a BEA bevonásával megkezdte a történtek kivizsgálását.

Az érintett két és fél éves Airbus A321neo repülőgépen szeptember 23. és október 2. között karbantartást végeztek. Korábban mintegy másfél évig a brit légierő használta az ország vezetőinek szállítására.

Sorra cserélni kell egyes Airbus-gépek hajtóműveit

Az Infostart is beszámolt róla, hogy az RTX tulajdonában lévő Pratt & Whitney 2015 és 2021 között gyártott GTF-hajtóműveiben a nagynyomású fokozat turbinatárcsáiban felhasznált fémporba mikroszkopikus szennyeződések kerültek, emiatt azokon repedések keletkezhetnek. Az érintett hajtóműveket cserélni kell, ez pedig érinti a légitársaságok járatszervezéseit is. A Wizz Air esetében ez több ezer járat törlését jelenti idén október és 2024 márciusa között.

Az Airbus A320neo családba tartozó repülőgépek hajtóműveinél felmerült újabb probléma miatt a következő két negyedévben akár 10 százalékos kapacitáscsökkentésre is kényszerülhet a Wizz Air légitársaság.

Címlapról ajánljuk
Magyarics Tamás: nagy tankerhajóként fordul az Egyesült Államok az új nemzetbiztonsági stratégiával

Magyarics Tamás: nagy tankerhajóként fordul az Egyesült Államok az új nemzetbiztonsági stratégiával

A nyugati félteke védelme nagyobb hangsúlyt kapott az Egyesült Államok nemzetbiztonsági stratégiájában, mint korábban – erről is részletesen beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Magyarics Tamás külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora. Sorra vette Washington terveit a nagy óceáni átjáróknál, megvilágította a Kínát, Grönlandot, Venezuelát érintő amerikai célok hátterét.

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Megforgatták a forintot, megjött a fordulat is

Megforgatták a forintot, megjött a fordulat is

Jelentős mértékben gyengült a magyar fizetőeszköz árfolyama az elmúlt napokban az euróval és a dollárral szemben. A piaci mozgás hátterében nagyrészt az MNB keddi sajtótájékoztatóján elhangzott gondolatok állnak, amelyek a magyar jegybank lazuló előretekintő iránymutatását és - az adatok megfelelő alakulása esetén - a kamatcsökkentési ciklus megkezdését vetítették előre. Az MNB kommunikációs hangvételének puhulására erős piaci reakció érkezett: a forint árfolyama a döntés óta közel 6 egységet emelkedett az euróval és a dollárral szemben is, ami körülbelül 1,5 százalékos gyengülésnek felel meg. A forint gyengülő tendenciája kezdetben ma is folytatódott (az euró jegyzése már az október vége óta nem látott 390-es szint felett is járt), Kurali Zoltán MNB-alelnök óvatosságot hangsúlyozó megszólalása azonban fordulatot hozott a devizapiacokon. Végül erősödéssel állt meg az árfolyam.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×