Infostart.hu
eur:
397.75
usd:
338.61
bux:
101278.92
2025. július 24. csütörtök Kincső, Kinga
Nyitókép: Titan Airways

Komoly baj történt egy Airbus utasszállítóval a levegőben

A repülő a London-Stansted reptérről való feszállását követően már majdnem 4400 méteres magasságban volt, amikor a személyzet észrevette, hogy nagy a baj.

Október elején a Titan Airways légitársaság G-OATW Airbus A321neo típusú repülőgépe a felszállást követően elveszítette három ablakát, valamint a vízszintes vezérsíkja is megsérült, így vissza kellett fordulnia a London-Stansted repülőtérre – írja az airportal.hu.

A gép a floridai Orlandóba tartott, fedélzetén a helyi légitársaság 21 munkatársa tartózkodott. A felszállás után a repülőgép körülbelül 14 500 láb (mintegy 4400 méter) magasban járt, amikor a személyzet nagy zajt észlelt. A gép ekkor 9000 lábra süllyedt, majd a pilóták úgy döntöttek, visszatérnek a reptérre, de nem jelentettek vészhelyzetet, és nem kérték a sürgősségi szolgálat segítségét sem.

A Titan Airways közleménye szerint végül biztonságosan leszállt a repülőgép, senkinek sem esett baja. A későbbi vizsgálatok során derült ki, hogy

három utastéri ablak külső üveglapja is leesett, valamint sérüléseket fedeztek fel a bal oldali vízszintes vezérsíkon.

A hatóságok az eseményt súlyos incidensnek minősítették, és a brit légi balesetekkel foglalkozó testület (AAIB) a gyártó illetékessége miatt a francia balesetvizsgáló szervezet, a BEA bevonásával megkezdte a történtek kivizsgálását.

Az érintett két és fél éves Airbus A321neo repülőgépen szeptember 23. és október 2. között karbantartást végeztek. Korábban mintegy másfél évig a brit légierő használta az ország vezetőinek szállítására.

Sorra cserélni kell egyes Airbus-gépek hajtóműveit

Az Infostart is beszámolt róla, hogy az RTX tulajdonában lévő Pratt & Whitney 2015 és 2021 között gyártott GTF-hajtóműveiben a nagynyomású fokozat turbinatárcsáiban felhasznált fémporba mikroszkopikus szennyeződések kerültek, emiatt azokon repedések keletkezhetnek. Az érintett hajtóműveket cserélni kell, ez pedig érinti a légitársaságok járatszervezéseit is. A Wizz Air esetében ez több ezer járat törlését jelenti idén október és 2024 márciusa között.

Az Airbus A320neo családba tartozó repülőgépek hajtóműveinél felmerült újabb probléma miatt a következő két negyedévben akár 10 százalékos kapacitáscsökkentésre is kényszerülhet a Wizz Air légitársaság.

Címlapról ajánljuk
Dobrowiecki Péter: kérdésessé vált, hogy kitartanak-e a koalíciós partnerek Tusk mellett

Dobrowiecki Péter: kérdésessé vált, hogy kitartanak-e a koalíciós partnerek Tusk mellett

Jelentősen átalakította kormányát Donald Tusk, amivel az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője szerint az lehet a célja, hogy hatékonyabb legyen a működés és konkrét eredményeket tudjanak felmutatni. Az elemző arról is beszélt, hogy már nemcsak az ellenzéki szimpatizánsok, hanem a kormánykoalíció szavazói is egyre türelmetlenebbek, miközben recseg-ropog a koalíció is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.24. csütörtök, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Végveszélyben Irán utolsó szövetségese - Újabb háborúra készül Izrael?

Végveszélyben Irán utolsó szövetségese - Újabb háborúra készül Izrael?

Hétfőn újabb légicsapásokat indított a jemen húszi lázadók ellen Izrael, melyre válaszul az iszlamisták is rakétákat küldtek a zsidó állam felé. A támadásokban semmi meglepő nincs: a húszik a gázai harcok eldurvulása óta kisebb-nagyobb szünetekkel folyamatosan támadják a Vörös-tenger és az Ádeni-öböl hajóit, illetve Izraelt, ahogyan pedig azt korábbi cikkünkben kifejtettük, Benjamin Netanjahu izraeli kormányfőnek egyszerűen létszükséglet a katonai akciók fenntartása. Pillanatnyilag nagyon úgy néz ki, hogy beállt egyfajta egyensúlyi állapot, ez pedig egy elhúzódó konfliktust jelez előre.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×