A Német Környezetvédelmi Szervezet (DUH) meglehetősen rossz bizonyítványt állított ki a német politikusok többségéről. Eszerint több mint nyolcvan százalékuk olyan szolgálati gépkocsival közlekedik, amely az engedélyezett uniós szabványhoz mérten túl sok szén-dioxidot bocsát ki.
A felmérésben érintett 257 politikus közül 214 a klímát különösen szennyező gépkocsival jár.
A miniszterek által használt kilenc jármű közül hat túllépi az uniós határértéket, amely kilométerenként 95 gramm szén-dioxid-kibocsátást "engedélyez". Az adatokból kitűnt, hogy a hivatali járművek szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 143 gramm, ami csaknem ötven százalékkal több a hivatalos uniós előirányzatnál.
A magát klímabarát kormánynak nevező koalíció messze van attól, hogy klímabarát módon közlekedjen – rótta fel a szervezet ügyezető igazgatója. Barbara Metz a kormány minisztereitől ezzel kapcsolatban a példamutatást kérte számon.
Az adatokból kitűnt az is, hogy a kormány tagjai közül kik a valódi "klímagyilkosok".
A listát a szabad demokrata igazságügyi miniszter, Marco Bushmann vezeti egy Audi AB L 60 TFSI quattróval.
Ennek a kibocsátása kilométerenként 236 gramm, azaz több mint kétszerese a határértéknek.
Nem sokkal marad le kollégájától az ugyancsak szabad demokrata oktatási miniszter, Bettina Stark Watzinger – szintén Audival – kilométerenként 201 gramm kibocsátással. A harmadik helyen holtversenyben áll Volker Wissing – ugyancsak FDP-s – közlekedési miniszter, valamint a szociáldemokrata Hubertus Heil munkaügyi miniszter. A negyediken pedig az építésügyi mininiszter, Klara Geywitz. Az általuk használt többnyire BMW-k károsanyag-kibocsátása kilométerenként 192 gramm felett van.
A kormányban jelentős kisebbségben vannak azok a miniszterek, akik ezen a téren valóban példát mutathatnak. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ők tisztán elektromos meghajtású járműveket vezetnek.
A DUH értkelése nem terjedt ki az Olaf Scholz kancellár, Robert Habeck alkancellár, Annalena Barbock külügyminiszter, továbbá a belügy-, a pénzügy-, a védelmi, valamint az egészségügyi miniszter által használt gépkocsikra, az indoklás szerint ők különlegesen védett, ebből fakadón jóval nehezebb járművekkel utaznak.