eur:
410.98
usd:
392.54
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
A BMW emblémája a müncheni székház előtt a német járműgyártó évenkénti részvényesi közgyűlésének napján, 2019. május 16-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Lukas Barth-Tuttas

Meglepő autókkal járnak a "klímagyilkos" német miniszterek

A kormány néhány minisztere – pártállástól függtelenül – olyan autóval közlekedik, amely több szén-dioxidot bocsát ki, mint amennyit az Európai Unió felső határként előirányoz. A listán előkelő helyen áll a közlekedési miniszter.

A Német Környezetvédelmi Szervezet (DUH) meglehetősen rossz bizonyítványt állított ki a német politikusok többségéről. Eszerint több mint nyolcvan százalékuk olyan szolgálati gépkocsival közlekedik, amely az engedélyezett uniós szabványhoz mérten túl sok szén-dioxidot bocsát ki.

A felmérésben érintett 257 politikus közül 214 a klímát különösen szennyező gépkocsival jár.

A miniszterek által használt kilenc jármű közül hat túllépi az uniós határértéket, amely kilométerenként 95 gramm szén-dioxid-kibocsátást "engedélyez". Az adatokból kitűnt, hogy a hivatali járművek szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 143 gramm, ami csaknem ötven százalékkal több a hivatalos uniós előirányzatnál.

A magát klímabarát kormánynak nevező koalíció messze van attól, hogy klímabarát módon közlekedjen – rótta fel a szervezet ügyezető igazgatója. Barbara Metz a kormány minisztereitől ezzel kapcsolatban a példamutatást kérte számon.

Az adatokból kitűnt az is, hogy a kormány tagjai közül kik a valódi "klímagyilkosok".

A listát a szabad demokrata igazságügyi miniszter, Marco Bushmann vezeti egy Audi AB L 60 TFSI quattróval.

Ennek a kibocsátása kilométerenként 236 gramm, azaz több mint kétszerese a határértéknek.

Nem sokkal marad le kollégájától az ugyancsak szabad demokrata oktatási miniszter, Bettina Stark Watzinger – szintén Audival – kilométerenként 201 gramm kibocsátással. A harmadik helyen holtversenyben áll Volker Wissing – ugyancsak FDP-s – közlekedési miniszter, valamint a szociáldemokrata Hubertus Heil munkaügyi miniszter. A negyediken pedig az építésügyi mininiszter, Klara Geywitz. Az általuk használt többnyire BMW-k károsanyag-kibocsátása kilométerenként 192 gramm felett van.

A kormányban jelentős kisebbségben vannak azok a miniszterek, akik ezen a téren valóban példát mutathatnak. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ők tisztán elektromos meghajtású járműveket vezetnek.

A DUH értkelése nem terjedt ki az Olaf Scholz kancellár, Robert Habeck alkancellár, Annalena Barbock külügyminiszter, továbbá a belügy-, a pénzügy-, a védelmi, valamint az egészségügyi miniszter által használt gépkocsikra, az indoklás szerint ők különlegesen védett, ebből fakadón jóval nehezebb járművekkel utaznak.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×