Infostart.hu
eur:
399.01
usd:
339.59
bux:
100310.98
2025. július 23. szerda Lenke
A BMW emblémája a müncheni székház előtt a német járműgyártó évenkénti részvényesi közgyűlésének napján, 2019. május 16-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Lukas Barth-Tuttas

Meglepő autókkal járnak a "klímagyilkos" német miniszterek

A kormány néhány minisztere – pártállástól függtelenül – olyan autóval közlekedik, amely több szén-dioxidot bocsát ki, mint amennyit az Európai Unió felső határként előirányoz. A listán előkelő helyen áll a közlekedési miniszter.

A Német Környezetvédelmi Szervezet (DUH) meglehetősen rossz bizonyítványt állított ki a német politikusok többségéről. Eszerint több mint nyolcvan százalékuk olyan szolgálati gépkocsival közlekedik, amely az engedélyezett uniós szabványhoz mérten túl sok szén-dioxidot bocsát ki.

A felmérésben érintett 257 politikus közül 214 a klímát különösen szennyező gépkocsival jár.

A miniszterek által használt kilenc jármű közül hat túllépi az uniós határértéket, amely kilométerenként 95 gramm szén-dioxid-kibocsátást "engedélyez". Az adatokból kitűnt, hogy a hivatali járművek szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 143 gramm, ami csaknem ötven százalékkal több a hivatalos uniós előirányzatnál.

A magát klímabarát kormánynak nevező koalíció messze van attól, hogy klímabarát módon közlekedjen – rótta fel a szervezet ügyezető igazgatója. Barbara Metz a kormány minisztereitől ezzel kapcsolatban a példamutatást kérte számon.

Az adatokból kitűnt az is, hogy a kormány tagjai közül kik a valódi "klímagyilkosok".

A listát a szabad demokrata igazságügyi miniszter, Marco Bushmann vezeti egy Audi AB L 60 TFSI quattróval.

Ennek a kibocsátása kilométerenként 236 gramm, azaz több mint kétszerese a határértéknek.

Nem sokkal marad le kollégájától az ugyancsak szabad demokrata oktatási miniszter, Bettina Stark Watzinger – szintén Audival – kilométerenként 201 gramm kibocsátással. A harmadik helyen holtversenyben áll Volker Wissing – ugyancsak FDP-s – közlekedési miniszter, valamint a szociáldemokrata Hubertus Heil munkaügyi miniszter. A negyediken pedig az építésügyi mininiszter, Klara Geywitz. Az általuk használt többnyire BMW-k károsanyag-kibocsátása kilométerenként 192 gramm felett van.

A kormányban jelentős kisebbségben vannak azok a miniszterek, akik ezen a téren valóban példát mutathatnak. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ők tisztán elektromos meghajtású járműveket vezetnek.

A DUH értkelése nem terjedt ki az Olaf Scholz kancellár, Robert Habeck alkancellár, Annalena Barbock külügyminiszter, továbbá a belügy-, a pénzügy-, a védelmi, valamint az egészségügyi miniszter által használt gépkocsikra, az indoklás szerint ők különlegesen védett, ebből fakadón jóval nehezebb járművekkel utaznak.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
A szakértő elmondta, mi szükséges ahhoz, hogy létrejöjjön a Zelenszkij–Putyin találkozó

A szakértő elmondta, mi szükséges ahhoz, hogy létrejöjjön a Zelenszkij–Putyin találkozó

A tervek szerint a héten Isztambulban tárgyal az orosz és az ukrán delegáció a háborút érintő legfontosabb kérdésekről. Seremet Sándor, az Eurázsia Központ és a Magyar Külügyi Intézet vezető kutatója az InfoRádióban elmondta: a találkozón inkább technikai részletekről egyeztethetnek a felek, az elmúlt időszak fejleményei alapján kevés az esély arra, hogy közeledjenek egymáshoz az álláspontok.

Faragó Tamás: most már a spanyol válogatott is félhet a magyaroktól

A kreativitásával tudta megnyerni a Szerbia elleni világbajnoki elődöntőt a férfi vízilabda-válogatott – mondta az InfoRádióban Faragó Tamás. A Nemzet Sportolója szerint Varga Zsolt együttese most olyan lendületben van, hogy megnyeri a csütörtöki finálét is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.23. szerda, 18:00
Hegyi Zsolt
a MÁV-csoport vezérigazgatója
Nem találtak irányt az amerikai tőzsdék

Nem találtak irányt az amerikai tőzsdék

A kereskedelmi háborús hírek és a vállalati gyorsjelentésekkel kapcsolatos várakozások mozgatják a napokban a tőzsdéket, a héten megkezdik a jelentési szezont az amerikai technológiai nagyvállalatok is, amelyeknek nagy szerepük volt az amerikai indexek idei csúcsdöntésében és amelyek az amerikai vállalati profitok emelkedéséből is nagyban kiveszik a részüket. Az ázsiai tőzsdéken nem volt határozott irány ma reggel, de a kínai index többhónapos csúcsra emelkedett a tibeti gát építésének hírére, míg az európai indexek csökkenéssel nyitottak és napközben sem javult a hangulat. Itthon a nap eseménye az MNB kamatdöntése volt, ami nem okozott meglepetést, ezt követően az amerikai részvényindexek töltötték egyértelmű és határozott irány nélkül a napot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×