Infostart.hu
eur:
384.55
usd:
327.16
bux:
109506.37
2025. december 16. kedd Aletta, Etelka
Engineer hand using tablet with machine real time monitoring system software. Automation robot arm machine in smart factory automotive industrial Industry 4th iot , digital manufacturing operation.
Nyitókép: Zapp2Photo/Getty Images

Újabb pofon a német autógyártóknak: már világelső Kína

Az első negyedévben Kína már megelőzte az auexportban Japánt és Németországot is a globális piacon. És ez még csak a kezdet.

Immár nem újdonság, hogy válságban a német autópiac: sok az autó és kevés a vevő. A leghíresebb gyártók most a legkülönbözőbb trükkökkel igyekeznek a vásárlókat visszacsábítani. A feladat nem könnyű, mert a legtekintélyesebb európai gyártók újabb kihívás előtt állnak. A legfrissebb adatok szerint ugyanis a kínai autók immár komoly vetélytársak az európai, illetve a világpiacon.

A müncheni székhelyű AlixPartners GmbH vállalati tanácsadó cég szerint a kínai gyártók idén első ízben az export terén világbajnokok lesznek. A cég becslését az első negyedév már megerősítette,

Kína ugyanis 1,07 millió gépkocsit exportált, megelőzve az eddigi listavezető Japánt, valamint Németországot is.

Ugyanebben az időszakban Japán 954 ezer, míg Németország 840 ezer autót exportált, a negyedik helyen álló Dél-Korea pedig 750 ezret.

Kína egyidejűleg gyártói helyszín, értékesítési piac és exportőr. "Ennek alapján pedig a legjobb úton halad afelé, hogy autóipari szuperhatalommá váljon" – hangsúlyozta a cég ágazati szakértője.

Az AlixPartners előrejelzése szerint idén mintegy 20,5 millió gépkocsit értékesíthetnek, és ezeknek több minta fele, 10,5 millió Kínából származhat. A kínai gyártók az elektromos autóknál is megvetették a lábukat a világpiacon, Ennek következménye, hogy az európai autógyártók ezen a téren is egyre nagyobb nyomás alá kerülnek a hazai piacokon.

A tanulmány szerint a globális autópiac ismét erősödik ugyan, de a vártnál jóval lassabb ütemben. A hajtóerőt az Egyesült Államok jelenti. Az értékesítési adatok Európában hosszabb távon is több mint 15 százalékkal maradnak el a koronavírus-járvány előtti értékektől – tűnt ki a Der Spiegel által ismertetett előrejelzésből.

A cég szakértői utaltak arra is, hogy elmúltak azok az idők, amikor világhírű német autógyártók még rekordméretű nyereségre tehettek szert. A renyhe világpiacon, amelyen ugyanakkor egyre erőteljesebb a verseny, növekszik a nyomás a nyereség érdekében.

Az elektromos autók értékesítése terén sem lehet gyors emelkedéssel számolni, a szakértők szerint ugyanis az elkövetkező három-öt évben az akkumulátorköltségek lassan csökkennek. A kínai autók iránti kereslet miatt növekedtek a nyersanyagköltségek is, és aligha térnek vissza a Covid-járvány előtti szintre.

A téma részleteiről, az európai autóipar helyzetéről itt hallgathat/nézhet meg további érdekes részleteket:

Címlapról ajánljuk
MÁV: új kedvezmények, új menetrend – minden, amit tudni kell

MÁV: új kedvezmények, új menetrend – minden, amit tudni kell

Életbe lépett a MÁV-csoport 2025/2026-os menetrendje, december közepétől vásárolható az éves ország- és vármegyebérlet az új MÁVPlusz alkalmazásban, az applikáción keresztül péntektől mindenki számára elérhető a 15 százalékos okoskedvezmény a jegyekre.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.16. kedd, 18:00
Ürge-Vorsatz Diána
fizikus, egyetemi professzor, az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület alelnöke
Eséssel zártak az amerikai tőzsdék

Eséssel zártak az amerikai tőzsdék

Rossz hangulatban indult a hét az ázsiai tőzsdéken, Európában azonban felpattanás jött. Idehaza is jó volt kezdetben a hangulat, különösen a Richter teljesített jól a reggeli bejelentést követően, a nap második felére azonban elfogyott a magyar piac lendülete. Az USA-ban iránykereséssel indult a kereskedés, majd kisebb lefordulás következett. Az amerikai kormányzati leállás után több kulcsfontosságú adat is érkezik majd a hét során, így lesznek nagy elmozdulások.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×