Infostart.hu
eur:
393.69
usd:
337.56
bux:
106542.74
2025. augusztus 19. kedd Huba
Roncsdarabok a helyszínen, az etióp fővárostól, Addisz-Abebától délkeletre fekvő Bisoftu közelében 2019. március 11-én, miután az előző nap 157 emberrel a fedélzetén lezuhant az Ethiopian Airlines etióp légitársaság Addisz-Abebából Nairobiba közlekedő Boeing 737 MAX 8 típusú gépe. A szerencsétlenséget senki sem élte túl.
Nyitókép: MTI/AP/Mulugeta Ayene

A Boeing problémás óriásgépe körül kezd megszűnni a vákuum

Az ausztrál polgári repülésbiztonsági hatóság (CASA) feloldotta a Boeing 737 MAX típusú utasszállító gépek repülési tilalmát, amelyet a modell két gépének, 346 ember halálát okozó balesete után rendeltek el két évvel ezelőtt.

Az egyik baleset 2018 októberében Indonéziában, a másik 2019 márciusában történt Etiópiában. Ezeknek a gépeknek a repülési engedélyét világszerte felfüggesztették.

Mindkét balesetben egy érzékelő szolgáltatott hibás adatokat a számítógépes szoftvernek, ami miatt a gép orra előre bukott. A pilóták nem tudták felülbírálni az automata rendszer döntését. A szoftver új verziójánál már két érzékelő adatait kell figyelembe venni a manőver végrehajtásához.

A szoftverhiba kijavítása után a modell már tavaly novemberben megkapta a repülési engedélyt az Egyesült Államokban a Szövetségi Légiközlekedési Hatóságtól (FAA), majd az Európában az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynökségtől (EASA).

Graeme Crawford, a CASA ügyvezetője és repülésbiztonsági igazgatója azt mondta, hogy elfogadták azt a követelményrendszert, amelyet az FAA határozott meg a típus ismételt repülésének engedélyezéséhez. Biztosak abban, hogy a repülőgépek biztonságosak, és nincs szükség további, helyi követelmények meghatározásához ahhoz, hogy a gép az ausztrál légtérben is közlekedjen – tette hozzá.

Jelenleg egyetlen ausztrál légitársaság sem üzemeltet ilyen gépeket. A koronavírus-járvány előtti időben a térségben főképpen a szingapúri székhelyű SilkAir, jelenlegi nevén a Singapore Airlines, valamint a Fiji Airways használta ezt a géptípust. A légi közlekedést is érintő járványügyi korlátozások miatt nem tudni, hogy a szingapúri és a fidzsi légitársaság mikor indítja újra járatait Ausztráliába.

Címlapról ajánljuk
Csizmazia Gábor az Arénában: egymáshoz nem kapcsolódó témákat hoz össze Donald Trump a vámháborúval

Csizmazia Gábor az Arénában: egymáshoz nem kapcsolódó témákat hoz össze Donald Trump a vámháborúval

Mi állhat Donald Trump amerikai elnök fél éve húzódó vámháborújának hátterében? Milyen biztonsági garanciákat nyújthat az Egyesült Államok Ukrajnának annak érdekében, hogy utóbbi békét kössön Oroszországgal? Ezeket a kérdéseket is körüljárta az InfoRádió Aréna című műsorában Csizmazia Gábor, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa.

Épp estére üthet be a durva idő

Szerdán, augusztus 20-án egészen estig napos, gomolyfelhős, csapadékmentes időre kell készülni, kora estétől azonban az ország északnyugati felében nő a záporok, zivatarok esélye - írta a HungaroMet Zrt. a közösségi oldalán oldalán.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.08.21. csütörtök, 18:00
Molitorisz Dániel
ortopéd traumatológus
Rekordok dőlnek a magyar tőzsdén, 25 éves csúcson a Magyar Telekom

Rekordok dőlnek a magyar tőzsdén, 25 éves csúcson a Magyar Telekom

Trump, Zelenszkij és az európai vezetők találkozója került tegnap a reflektorfénybe, és az esemény az előzetes várakozásokhoz képest meglepően jó hangulatban, illetve eredményesen zajlott. Tűzszünet nincs, biztonsági garanciák is csak elméletben vannak, de úgy néz ki, megkezdődött a munka azért, hogy asztalhoz ültessék az orosz és ukrán elnököket. A piacok is úgy tűnik, hogy pozitívan reagálnak a háború lezárásának irányába tett lépésekre, hiszen az európai tőzsdéken emelkedés látható, és magyar piacon is kifejezetten jó volt a hangulat: a BUX és az OTP történelmi csúcsot döntött, a Magyar Telekom árfolyama pedig 25 éve nem látott szintre került. Az USA-ban ezzel szemben nem egyértelmű az irány, csak kisebb elmozdulásokat mutatnak a vezető indexek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×