Az egyes régebbi gyártású Airbus A380-asok szárnyainak szerkezeti vizsgálatát a szárnyak tartószerkezetében keletkezett lehetséges repedések miatt rendelik el, de az érintett repülőgépek köre még tovább bővülhet.
Amennyiben a direktívát kiadja a hatóság, az érintett repülőgépek szárnyain részletes ellenőrzéseket kell végrehajtani a szárnyszerkezet gyártási időpontjától számított 180, vagy a repülőgép gyártási időpontjától számított 147 hónapon belül. A vizsgálatokat három évente meg kell ismételni.
A négyhajtóműves óriásgépek mindkét szárnyában végigfutó, hátsó szerkezeti tartók alsó és felső peremén keletkezhetnek repedések a szárnyak külső részén, a 33-as és 49-es számú bordák között. A repedések csökkenthetik a szárnyak szerkezeti integritását.
Az Airbus szervizutasítása részletes útmutatót tartalmaz majd a szárnyakon végrehajtandó ultrahangos vizsgálatokkal kapcsolatban. Az érintett, 2008 és 2010 között forgalomba helyezett példányokból a HiFly, a Singapore Airlines, a Qantas, az Emirates, az Air France és a Lufthansa is üzemeltet gépeket.
Az EASA az A380-asok szárnyainak másik részén keletkezett repedések miatt még 2012-ben adott ki egy direktívát, akkor az összes forgalomban lévő A380-ast át kellett nézni - írja az AirPortál.