Ehhez viszont az kellett, hogy a cég ír, olasz és német pilótái is azzal fenyegessenek, hogy karácsony előtt leállítják a Ryanair járatait és ezzel megbénítják fél Európa légi közlekedését – hivatkozik a Guardian cikkére az Index.
A Ryanair vezetője, O'Leary – a portál szerint – híresen rosszul bánt munkavállalóival, 32 éve nem hagyja, hogy a cég pilótái szakszervezeti tagok legyenek, a dolgozóiról pedig egyszer így nyilatkozott: "az üzleti iskolákból úgy jönnek ki a hallgatók, hogy azt szajkózzák, amit ott hallottak, tehát hogy a munkavállaló az egyik legnagyobb érték egy cégnek. Hát, a nagy francokat. A munkavállalók jelentik az egyik legnagyobb költséget a cégnek! Mindannyian lusta barmokat alkalmazunk, akiket néha fenékbe kell billenteni."
A munkavállalók kiszolgáltatottságán sokat spórolt a cég, így ez fontos eleme volt a fapados üzleti modellnek. Azzal, hogy a cég nem volt hajlandó a szakszervezetekkel tárgyalni, és minden pilótával egyenként állapodtak meg a fizetéséről és munkafeltételekről, nagyon sokat spórolhatott a légitársaság. Ráadásul olyan feltételeket írhattak a szerződésekbe, amelyek sokkal rosszabbak voltak a pilótáknak, mint más cégek feltételei.
Ebből lett elege a pilótáknak, ezért péntek délutánra sztrájkot hirdettek, amelyhez több más légitársaság dolgozói is csatlakoztak volna, az ír pilótaszakszervezet valamikor a karácsony előtti héten akarta tiltakozásképpen a földön tartani a cég gépeit, és sztrájkkal fenyegetőztek a német, spanyol és portugál pilóták is. A cég így végül megadta magát, és bejelentette, hogy hajlandó tárgyalni a szakszervezetekkel.
O'Leary, aki továbbra sem hajlandó elismerni, hogy a Ryanair rossz munkakörülményeiről szóló hírek valósak, azt nyilatkozta, hogy nagy változás lesz a légitársaság életében, hogy a szakszervezetekkel tárgyalnak majd a pilóták szerződéseiről, de más radikális változásokat is túlélt már a cég.