Az egyiptomi média kedden szakértőkre hivatkozva azt írta, hogy valószínűleg robbanás történhetett az EgyptAir lezuhant gépén.
A szakértők a meglehetősen szétaprózódott testrészek miatt gondolták úgy: robbanás történt, de azt beismerték, hogy robbanóanyagok nyomát egyelőre nem találták az előkerült darabokon.
"A maradványok mérete robbanásra utal, a legnagyobb előkerült testrész egy tenyér volt" - idézte a vizsgálócsoportban dolgozó halottkémek egyikét az al-Vatan című egyiptomi napilap.
Hisám Abdelhamid, az igazságügyi orvosszakértők kamarájának vezetője azonban ellentmondott ezeknek az értesüléseknek. "Minden, amit a témában a lapok írtak, teljesen hibás elképzelés, vagy puszta feltételezés eredménye, amelyek nem a törvényszéki orvosszakértői hatóságoktól származnak" - állította a MENA-ban idézett közleményében Hisám Abdelhamid.
Az egyiptomi sajtó szerint vasárnap óta 23 zsák érkezett be a halottkémekhez, amelyek a becsapódás Alexandriától 290 kilométerre északra fekvő helyszínéről előkerült emberi maradványokat tartalmazzák.
"Eddig mind a 80, beérkezett testrész kicsi volt, nem találunk közöttük olyan nagyobb darabot, mint például egy kar vagy egy fej" - mondta el egy neve elhallgatását kérő egyiptomi tisztségviselő, aki személyesen is megvizsgálhatta a zsákok tartalmát.
"Azt azonban nem tudom megmondani, mi okozhatta a robbanást" - tette hozzá.
Az egyiptomi média egy másik kórboncnokot is idézett, aki szerint egyelőre elég kevés maradványt kaptak meg, amelyekből pedig túl korai lenne messzemenő következtetéseket levonni.
Az előzetes vizsgálatok megállapították, hogy a maradványokban nem okoztak kárt a cápák, és ugyanolyan állapotban vannak, ahogyan a repülőgépből néhány napja a tengerbe zuhantak.
Az áldozatok családtagjai kedden érkeztek meg a kairói halottasházba, hogy DNS-mintájuk segítségével könnyebb legyen a maradványok azonosítása.
Az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó MS804-es járata 66 emberrel - 56 utassal és tízfős személyzettel - a fedélzetén csütörtök hajnalban tűnt el a radarernyőkről. Az utasok között 30 egyiptomi és 15 francia, köztük két csecsemő és egy gyermek foglalt helyet.
A francia nyomozók szerint a gép berendezései nem sokkal a becsapódás előtt több riasztást is küldtek a fedélzeten érzékelt füstre és más, számítógépes hibákra vonatkozóan.
Az egyiptomi hatóságok valószínűbb forgatókönyvnek tartják a terrorcselekményt, mint az Airbus A320-as műszaki meghibásodását.
Légügyi szakértők szerint robbanásra vagy a pilótafülkében zajló dulakodásra utalnak a gép menetirányában bekövetkezett gyors változások is, amelyeket a görög védelmi miniszter jelzett. Egyelőre azonban nem került elő olyan bizonyíték, amely a terrorcselekmény elméletét támasztaná alá.