eur:
402.2
usd:
370.97
bux:
90304.4
2025. március 31. hétfő Árpád
Welding robots movement in a car factory
Nyitókép: WangAnQi/Getty Images

Visszaeshet a japán és az európai autógyártás

Japán autógyártása évi 4,3 százalékkal csökkenhet az amerikai értékesítések visszaesése miatt, míg az ipari termelés összességében 0,6 százalékkal eshet vissza a megnövelt amerikai vámok hatására a Japan Research Institute számításai szerint.

Mivel a vámok növelik a japán autók árát az Egyesült Államokban, a japán cégek eladásai várhatóan csökkenni fognak, ami a gyártási volumen csökkenését vonja maga után, és ez kihatással lesz az autóalkatrészgyártókra is idézte csütörtökön a Nikkei az intézet kutatóját, Shumpei Gotot.

Az amerikai kormány a jövő héten kezdi meg az új vámok kivetését, és az új vámok hatálya alá tartoznak a kulcsfontosságú autóipari alkatrészek, például a motorok is. Mivel a kutatóintézet eredeti elemzése nem számolt az alkatrészekre kivetett vámokkal, annak tényleges hatása nagyobb lehet, jobban visszavetheti a termelést. Japán 2024-ben mintegy 40 milliárd dollár értékben exportált autóipari termékeket az Egyesült Államokba,

ez Japán teljes amerikai exportjának 28,3 százalékát tette ki.

A Japán Autógyártók Szövetsége szerint 2024-ben mintegy 1,37 millió járművet exportáltak az Egyesült Államokba. Isiba Sigeru (Shigeru Ishiba) japán miniszterelnök csütörtökön kijelentette, hogy Japán megfontolja a megfelelő választ az amerikai importvámokkal szemben, és úgy fogalmazott, hogy minden lehetőség az asztalon van.

"Határozottan arra sürgetjük az Egyesült Államokat, hogy ne alkalmazza a (további) 25 százalékos vámot Japánra" - jelentette ki Isiba a képviselőház költségvetési bizottságában feltett kérdésre válaszolva.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Kiszámolták, mennyibe kerül Ukrajna EU-csatlakozása: fejenként kétmillió forint

Kiszámolták, mennyibe kerül Ukrajna EU-csatlakozása: fejenként kétmillió forint

A Magyar Külügyi Intézet és a Mathias Corvinus Collegium közös konferenciáján elhangzott, hogy az ukrán uniós csatlakozás teljes költsége öt év alatt majdnem két és fél ezer milliárd euróba kerülne, ami az Európai Unió 2025-ös költségvetésének több mint 12,5-szerese. A részletekről Siklósi Péter, a Magyar Külügyi Intézet vezető kutatója számolt be az InfoRádióban.

Salát Gergely: kifulladt az eddigi kínai növekedési modell, váltásra van szükség

Belső gazdasági problémákkal küzd Kína, paradigmaváltásra van szükség, ami a híresen nagy megtakarításokkal rendelkező lakosságot is komolyan érinti – erről beszélt a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa az InfoRádióban. Salát Gergely elmondta: a kínai vállalatok a bizonytalanságok ellenére hosszú távra terveznek Magyarországon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
A magyar tőzsde sem úszta meg az esést

A magyar tőzsde sem úszta meg az esést

Nagyobb eséssel indult a hét az ázsiai tőzsdéken, ezt követően pedig Európában is lefelé vették  az irányt a részvényindexek, miután a piaci szereplőket általánosságban az amerikai recessziós félelmek, illetve a szerdán élesedő vámok aggasztják. Egy ilyen bizonytalan környezetben megfelelő menekülőeszköz az arany: a nemesfém jegyzése ennek megfelelően hétfő reggel újabb történelmi csúcsot ért el. Gazdasági események szempontjából a német kiskereskedelmi forgalom, valamint olasz és német inflációs adatokra ajánlott figyelni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×