eur:
403.49
usd:
351.82
bux:
98179.47
2025. június 19. csütörtök Gyárfás
Bemutatják az elektromos járművek tervezésére és fejlesztésére szakosodott HiPhi sanghaji székhelyű autógyártó Z modelljét a 20. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállítás második sajtónapján, 2023. április 19-én. A Sanghaji Autószalonon több mint 1000 kiállító, 100 új modell és 70 új elektromos jármű mutatkozik be.
Nyitókép: MTI/EPA/Alex Plavevski

Fájdalmas megállapítás a fogyasztóknak vámügyben

A megemelt vámok az infláció felpörgetésével elsősorban a fogyasztókat terhelik meg - figyelmeztetett a német autóipari szövetség vezetője a Xinhua hírügynökségnek adott interjúban.

Az importált árukra kivetett amerikai vámok felpörgethetik az inflációt, magasabb árakkal terhelve a fogyasztókat és súlyosbítva a globális gazdasági bizonytalanságot - figyelmeztetett Hildegard Müller, a Német Autóipari Szövetség elnöke a szervezet éves sajtótájékoztatóján.

A Xinhua hírügynökségnek adott interjújában Müller hangsúlyozta, hogy a vámok jelentette kihívások kezeléséhez erősebb európai egységre van szükség. "A vámok elkerülhetetlenül megtorló intézkedéseket váltanak ki, amelyek rontják a gazdasági környezetet és veszélyeztetik a munkahelyeket" - mondta Müller. "Csak a német autóipar több mint 140 ezer munkahelyet támogat az Egyesült Államokban, és ezek a vámok végső soron magasabb árakat jelentenének a fogyasztók számára, ami a jelenlegi gazdasági nyomás mellett káros forgatókönyv."

Figyelmeztetett arra, hogy a további vámok megzavarnák a globális ellátási láncokat, ami tovább súlyosbítaná az autóipart már most is sújtó kihívásokat.

"Mivel az autóipar az elektromos járművekre való átállás miatt nagy nyomás alatt áll, az új kereskedelmi akadályok súlyosan érinthetik a termelési rendszereket, az ellátási láncokat és a gyártási hálózatokat" - mondta.

Hozzátette, hogy a hatás nem korlátozódik az Egyesült Államokra és Európára. "Mexikó és Kanada is vámintézkedéseket fontolgat, és a geopolitikai feszültségek is nőnek. A protekcionizmusnak ez az erősödő hulláma csak a globális termelési költségeket fogja felhajtani"."

Végső soron

a vámok költségeit a fogyasztókra hárítják át, tovább gerjesztve az inflációt, ami ellentmond Donald Trump kampányígéretének, miszerint csökkenteni fogja azt

- mutatott rá Müller.

Müller szerint a német autógyártók jelentősen felpörgették a termelést az Egyesült Államokban. "A számok azt mutatják, hogy a Németország és az Egyesült Államok közötti gazdasági kapcsolat inkább az együttműködésre, mint a versenyre épül" - mondta Müller. "Ahelyett, hogy vámokkal vagy kereskedelmi korlátokkal osztanánk fel a piacokat, a közös érdekekre kellene összpontosítanunk."

Müller úgy vélte, hogy Kína egyszerre fontos partner és versenytárs a német autóipar számára. "Üdvözöljük a német autógyártást Kínában, és pozitívan értékeljük, ha kínai vállalatok Németországban vagy Európában létesítenek gyártóüzemeket" - mondta. "Ez a kétirányú együttműködés elősegíti a munkahelyteremtést, a cserekapcsolatokat és a regionális fejlődést."

A jövőre nézve Müller hangsúlyozta, hogy a nyitottság és az együttműködés elengedhetetlen az iparági kihívások leküzdéséhez és a közös jólét eléréséhez.

"Az együttműködés kulcsfontosságú lesz ahhoz, hogy a globális autóipari ágazat a jövőbeni kihívásoknak megfeleljen és előrelépést érjen el" - jegyezte meg.

Címlapról ajánljuk
Valós veszély az iráni fegyvercélú urándúsítás – Aszódi Attila tisztázta a részleteket

Valós veszély az iráni fegyvercélú urándúsítás – Aszódi Attila tisztázta a részleteket

Irán régóta törekszik egy széles spektrumú nukleáris program megvalósítására. Izrael most az urándúsító kapacitásokat, létesítményeket támadja, mert azt feltételezi, hogy Irán fegyvercélú urándúsításra törekszik – erről beszélt az InfoRádióban Aszódi Attila, a Budapesti Műszaki Egyetem Természettudományi Karának dékánja.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.19. csütörtök, 18:00
Szalai Máté
külpolitikai szakértő, a Clingendael Intézet kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. június 19. 08:58
×
×
×
×