Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.43
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Electric Vehicle is changing in street.
Nyitókép: nrqemi/Getty Images

Viharos gyorsasággal terjed itthon a villanyautózás

Erős hajrával zárult az óesztendő a zöldautózás terjedésében, hetvenezer fölé nőtt tavaly a tisztán elektromos flotta Magyarországon - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM).

Tavaly decemberben helyezték forgalomba a harmadik legtöbbet a kizárólag elektromos hajtású gépjárművekből. Az 1970-es múlt havi darabszámot csak a tavalyi március előzi meg 2108 darabbal az örökrangsorban, illetve 2072-vel holtversenyben 2024 júniusa és szeptembere. A lendületes gyarapodásnak köszönhetően lett a leginkább környezetkímélő járműpark több mint 70 ezer darabos.

A közlekedési nyilvántartási adatok alapján 2024-ben minden korábbinál több, összesen majdnem 22 ezer tisztán elektromos gépkocsi kapott zöld rendszámot Magyarországon. A legnagyobb hányaduk, több mint 20 ezer darab személyautó volt. A tiszta és csendes állomány 2023-ban kevesebb mint 14 ezer darabbal bővült, az előző év tehát újabb szintlépést hozott az elektromobilitás térnyerésében.

A sorozatos rekorddöntések jelentős részben a vállalatok e-autó beszerzéseit támogató kormányzati programnak köszönhetők. A február óta futó kiírásban már több mint 5400 személyautó, kisteherautó és kisbusz megvásárlásához kértek a cégek több mint 21 milliárd forint támogatást. A 30 milliárd forintos keretösszeg bő felét mostanra szerződésekben lekötötték, közel hatodát pedig ki is fizették a nyerteseknek.

A gazdasági társaságok március végéig pályázhatnak a járművenként 2,8-4 millió forint állami hozzájárulásra.

A kormány két felhívásban összesen közel 60 milliárd forinttal ösztönzi a további előrelépést. A másik program a vidéki e-töltőhálózat fehér foltjainak felszámolására szolgál az országos lefedettség elérése érdekében, 28 milliárd forintos kerettel.

A tisztán elektromos hajtású gépjárművek száma 2020 eleje óta több mint kilencszeresére nőtt Magyarországon. A zöldautózás terjedése is elősegítette, hogy a korábbi folyamatos növekedéssel szemben a közlekedés kibocsátása üvegházhatású gázokból 7 százalékos csökkenésbe fordult 2023-ban - közölte a minisztérium.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×