eur:
400.13
usd:
371.64
bux:
0
2025. március 27. csütörtök Hajnalka
Az M76-os autóút Balatonszentgyörgy-Fenékpuszta közötti elkészült szakasza az átadás napján a Keszthelyhez tartozó Fenékpuszta közelében 2022. március 4-én.
Nyitókép: Varga György

Új autópálya építését jelentették be – ez lesz a legdrágább Magyarországon

Zalaegerszeget is bekötik a gyorsforgalmi úthálózatba, az M76-os 44 kilométere mintegy 400 milliárd forintba kerül majd.

Jövőre indulhat el Zalaegerszeg bekötése a hazai gyorsforgalmi hálózatba, a 44 kilométeres szakasz megépítésének teljes költségét 400 milliárdra taksálta Lázár János építési és közlekedési miniszter – írja a vg.hu.

A tárcavezető a Balaton melletti Fenékpusztán a hétvégén arról beszélt, hogy újraindítaná jövőre a 76-os út kétszer kétsávos autópályává történő bővítését, azaz Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő M76-os beruházást, amely a becslése szerint 400 milliárd forintba kerülne. Ez a miniszter szerint is az ország egyik legnagyobb közlekedési beruházása lehet.

Az M76-os első szakaszát az M7-es autópálya holládi csomópontja és Balatonszentgyörgy között 2020 októberében adták át, amit 2022 márciusában az M76-os út új, közel három kilométeres szakasza követett, ezzel a megyeszékhelyig tartó 55 kilométeres útvonalból eddig 8,6 kilométer készült el. A Zalaegerszeg és Fenékpuszta közötti 44 kilométeres szakaszra vonatkozóan ugyan a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2022 februárjában kiírta a kivitelezői közbeszerzési eljárásokat, de júniusban visszavonta a beruházási stop miatt.

Az M76-os lehet az eddigi legdrágább gyorsforgalmi Magyarországon, a 9,2 milliárd forintos fajlagos költség még az M6-os autópályán is túltenne. Ez utóbbi 4,5 milliárd forintba került kilométerenként – írja. a gazdasági portál.

A magas költségeket magyarázhatja a szakasz komplexitása, a tervek szerint az M76-os a zalaegerszegi járműipari tesztpálya részeként is működik majd, ahol egy tíz kilométeres szakaszt tesztútként alakítanának ki nagy sebességű tesztek elvégzéséhez. A szakaszon harminchat híd épül, ezek közül négy völgyhíd lesz, egy pedig a Zala folyón ível át.

A minisztérium azt közölte, hogy a becsült beruházási összeg a Sármelléktől Zalaegerszeg keleti csomópontig történő megépítést tartalmazza a 71-es főút tervezett 2x2 sávos keszthelyi bekötése mellett a sármelléki repülőtér bekötésát, valamint Fenékpuszta és Sármellék között a 76. sz.-os főút fejlesztésát is.

Az is kiderült, hogy a 2022 nyarán leállított beruházások újraindítására, illetve folytatására vonatkozó felülvizsgálatok folyamatosan zajlanak, és a kormány régóta ismert, kiemelt célja, hogy valamennyi megyei jogú város 2x2 sávos bekötéssel rendelkezzen a gyorsforgalmi úti hálózatba, ennek teljesítése érdekében az M76-os Zalaegerszegig való folytatása még kiépítendő.

Címlapról ajánljuk

Resperger István a kötelező sorkatonaságról: a rossz ukrán tapasztalatok megmutatták, mennyi előnye van

Elhúzódó háború esetén az utánpótlás mellett nagyon fontos a lakott területek és a kritikus infrastruktúra védelme, ezért is szükséges, hogy hosszabb távon megfelelő számú sorkatonaság legyen egy-egy országban – mondta az InfoRádióban a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Biztonságkutató Központjának igazgatója. Az ezredes arra is kitért, van-e elég ember Magyarországon arra, hogy adott esetben ismét elrendeljék a kötelező sorkatonai szolgálatot.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.27. csütörtök, 18:00
Gacsályi József
az Országos Vízügyi Főigazgatóság főigazgató-helyettese
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 27. 04:40
×
×
×
×