eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Beautiful brunette black female tourist enjoying winter shopping in the high street
Nyitókép: Lorado/Getty Images

Nem lehet büszke Magyarország erre az adatsorra

Már csak Bulgáriát előzzük a vásárlóerő-paritáson alapuló fogyasztási adatot tekintve.

Kiadta az Eurostat az egy főre eső fogyasztás 2022-es adatait. A Portfolio összeállításából az világlik ki, hogy már csak egy szegényebb uniós ország van Magyarországnál, az olló pedig zárul is.

Ami hazánkat illeti, az egy főre jutó fogyasztás vásárlóerő-paritáson az uniós átlag 71 százalékán áll, ez 1 százalékpontos lefelé történő revíziót jelent, Bulgária mutatója 69 százalék, de az felfelé módosult. Csak a bolgár mutató rosszabb a magyarnál.

Ami a régiónkat illeti: a horvát mutató 5, a szlovák 6 százalékkal magasabb a magyarnál (76 és 77 pont). A cseh 83, a román 86, lengyel 87 százalékos értékkel szerepel a listán, az osztrák - vásárlóerő-paritáson alapuló - fogyasztás pedig már magasabb az uniós átlagnál is. A szlovén is már csak 10 százalékkal van alatta.

A magyar adat romlott: mostani utolsó előtti helyünket megelőzően 2001-ben 27 tagország közül 19. helyen álltunk, 2007-ben 23. helyen, 2012-ben 25. helyen.

Módszertan

Az Eurostatnál Actual Individual Consumption (AIC) néven futó mutató a nemzeti számlák rendszerében a háztartások végső fogyasztásának felel meg. Ez tartalmazza a lakosság vásárlásait, illetve az igénybe vett ingyenes vagy természetbeni juttatásokat. Az AIC közvetlenebbül kötődik az életszínvonalhoz, mint a GDP, hiszen nem a termelést, hanem kifejezetten a háztartások fogyasztási lehetőségét méri. A mutató vásárlóerő-paritáson számolt értéke kiszűri az egyes országok közötti árszínvonalbeli különbségeket.

Címlapról ajánljuk
Kiss Róbert Richard: csak az tiltakozik a turisták áradata ellen, aki nem profitál belőle

Kiss Róbert Richard: csak az tiltakozik a turisták áradata ellen, aki nem profitál belőle

A turizmus nem szociális jog, így joggal szednek belépődíjat az utazók kedvenc célpontjai – mondta Kiss Róbert Richard, de a turisztikai szakértő arra is emlékeztetett, hogy ezek a látványosságok eddig is a bevételük nagy részét éppen a pokolba kívánt látogatóktól szerezték.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×