Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: byd

Újabb nagy autógyártó jöhet Magyarországra – komoly tervekkel

Az elektromosautó-piacon terjeszkedő BYD autógyárat telepít Európába, öt prszág van versenyben, közte hazánk is, ahol a kínai cégnek van már egy buszgyára.

Az elektromosautó-piacon a Teslával egy ligában játszó BYD az eredeti tervei szerint Nagy-Britanniában épített volna autógyárat Európában. A brexit miatt viszont már nem biztos, hogy megérné a szigetországba vinni a beruházást, de a kínai cég már jelen van Magyarországon, Komáromban elektromos autóbuszokat gyárt a cég. Ha beigazolódnak a legfrissebb iparági pletykák, akkor a buszok után személyautókat is gyárthat hazánkban a vállalat – írja az autopro.hu.

A BYD ambiciózus terve, hogy 2030-ra a világ minden tizedik elektromos autóját ő gyártsa. Ehhez nyilván kevés a kínai piac uralása, Európában is terjeszkednie kell a vállalatnak. A Financial Times szerint a brexit következtében a BYD számára már nem lenne kifizetődő a brit terjeszkedés, sokkal inkább egy EU-s országban érné meg gyárat felhúzni. Ez az ország könnyedén lehet Magyarország. Michael Shu, a vállalat európai elnöke szerint a szigetország még az első tízben sincs azon országok között, ahol üzemet építenének, a kontinens sokkal kedvezőbbnek tűnik.

Hazánk mellett szólhat a már kiépült autóipari ökoszisztéma, a támogató környezet, és minden bizonnyal az is, hogy a cég – ha nem is személyautókkal – jelen van a magyar piacon. Magyarország mellett négy jóval nagyobb ország van még versenyben: Franciaország, Németország, Lengyelország és Spanyolország. Fontos megjegyezni, hogy hazánkhoz hasonlóan Franciaországban is van egy buszgyára a cégnek.

A hírek szerint a BYD még ebben az esztendőben meghozza a döntést a kérdésben. Erre már csak azért is szükség lenne, mert a tervek szerint már 2025-ben megkezdenék az autógyártást Európában. Az agresszív európai terjeszkedéshez akár hasonló méretű gyárat is felhúzhat a vállalat, korábbi hírek szerint 800 ezerrel növelnék az európai járműgyártás mértékét, igaz, ehhez akár több gyárat is építhetnek.

A BYD Norvégiában kezdte meg az autói európai forgalmazását, azóta a német és a svéd piacra is belépett.

Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×