eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 21. szombat Tamás
Nyitókép: byd

Újabb nagy autógyártó jöhet Magyarországra – komoly tervekkel

Az elektromosautó-piacon terjeszkedő BYD autógyárat telepít Európába, öt prszág van versenyben, közte hazánk is, ahol a kínai cégnek van már egy buszgyára.

Az elektromosautó-piacon a Teslával egy ligában játszó BYD az eredeti tervei szerint Nagy-Britanniában épített volna autógyárat Európában. A brexit miatt viszont már nem biztos, hogy megérné a szigetországba vinni a beruházást, de a kínai cég már jelen van Magyarországon, Komáromban elektromos autóbuszokat gyárt a cég. Ha beigazolódnak a legfrissebb iparági pletykák, akkor a buszok után személyautókat is gyárthat hazánkban a vállalat – írja az autopro.hu.

A BYD ambiciózus terve, hogy 2030-ra a világ minden tizedik elektromos autóját ő gyártsa. Ehhez nyilván kevés a kínai piac uralása, Európában is terjeszkednie kell a vállalatnak. A Financial Times szerint a brexit következtében a BYD számára már nem lenne kifizetődő a brit terjeszkedés, sokkal inkább egy EU-s országban érné meg gyárat felhúzni. Ez az ország könnyedén lehet Magyarország. Michael Shu, a vállalat európai elnöke szerint a szigetország még az első tízben sincs azon országok között, ahol üzemet építenének, a kontinens sokkal kedvezőbbnek tűnik.

Hazánk mellett szólhat a már kiépült autóipari ökoszisztéma, a támogató környezet, és minden bizonnyal az is, hogy a cég – ha nem is személyautókkal – jelen van a magyar piacon. Magyarország mellett négy jóval nagyobb ország van még versenyben: Franciaország, Németország, Lengyelország és Spanyolország. Fontos megjegyezni, hogy hazánkhoz hasonlóan Franciaországban is van egy buszgyára a cégnek.

A hírek szerint a BYD még ebben az esztendőben meghozza a döntést a kérdésben. Erre már csak azért is szükség lenne, mert a tervek szerint már 2025-ben megkezdenék az autógyártást Európában. Az agresszív európai terjeszkedéshez akár hasonló méretű gyárat is felhúzhat a vállalat, korábbi hírek szerint 800 ezerrel növelnék az európai járműgyártás mértékét, igaz, ehhez akár több gyárat is építhetnek.

A BYD Norvégiában kezdte meg az autói európai forgalmazását, azóta a német és a svéd piacra is belépett.

Címlapról ajánljuk
Érdemes bátornak lenni és vállalni a vitákat első látásra megnyerhetetlen ügyekben is
Orbán Viktor

Érdemes bátornak lenni és vállalni a vitákat első látásra megnyerhetetlen ügyekben is

Szokásos év végi nemzetközi Kormányinfó-sajtótájékoztatóját tartotta december 21-én a miniszterelnök a Karmelita kolostorban, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter társaságában. Értékelte a magyar uniós elnökséget és közölte, hogy 2025-re nagyszerű évet vár. Az újságírók kérdezték a földgázszállítási kihívásokról, a romániai választásokba való beavatkozás elkerülésének lehetőségéről, a hazai választási törvény esetleges további módosításáról, Magyar Péterről, az uniós pénzösszegek megszerzésének lehetőségéről, a közel-keleti helyzettel kapcsolatos erőfeszítéseiről, a budai Várban felújított Pénzügyminisztérium sorsáról, illetve a forint árfolyamáról is.
VIDEÓ
Tovább drágulnak a telekom szolgáltatások vagy jön az árverseny?

Tovább drágulnak a telekom szolgáltatások vagy jön az árverseny?

A Magyar Telekom árfolyama majdnem megduplázódott idén, a 4iG sorra jelentette be űripari terveit és a cég elnöke, Jászai Gellért még Elon Muskkal is találkozott, a Yettel anyavállalatánál eközben megjelent egy új közel-keleti tulajdonos, és ősszel kiderült, hogy a hazai telekomcégek akciói még az inflációt is meg tudják mozgatni. Mutatjuk, hogy milyen éve volt a három nagy hazai távközlési cégnek és hogy mit hozhat a jövő, mire számíthatnak az előfizetők és a befektetők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×