A BMW például egy iparági szakértő szerint három hónapos csúszásban van: az autók Bremerhavenben várják, hogy végre felszereljék őket extrákkal és tovább indulhassanak a vásárlók felé.
A város Európa negyedik legnagyobb konténeres kikötője, évente 1,7 millió autó fordul meg itt a CNBC cikke szerint. Az autókat leszámítva jelenleg közepesen leterheltnek számít.
Kevés a kéz a kikötőben
A VesselsValue kereskedelmi cég szerint a bremerhaveni kikötő azt tudatta az üzemeltetőkkel, hogy súlyos hiány van nagy és nehéz teheráru mozgatását végző sofőrökből, illetve a beérkező autókat mozgató sofőrökből is. Hadgyakorlatok miatt ráadásul elég sok, általában az üzemeltetők számára fenntartott terminálterületet elvesztettek.
Nincs megfelelő számú tengeri autószállító jármű sem,
ezért a Wallenius Wilhelmsen például nem fogadott amerikai foglalásokat járataira októberben és novemberben, de az is előfordulhat, hogy decemberben sem fog, ha nagyon megnő a várakozás ideje.
Csak az segít, ha kevesebb autó érkezik
Az autóipari export visszautasítása segít csökkenteni a kikötőben a feldolgozási időt, amely az elmúlt hónapokban megugrott, és most ismét emelkedő tendenciát mutat.
Dan Nash, a VesselsValue járműszállítók vezetője szerint
az autógyártók számára kihívást jelent a Tesla sanghaji gigagyárából származó import,
valamint a főként Japánból, Dél-Koreából és Kínából behozott könnyű haszongépjárművek kezelése.
Kellenének még konténerhajók is
Elmondása szerint jelenleg 13 nagy tengeri szállítóhajó hiányzik a világ flottájából, és
ezek egészen 2024-ig nem is készülnek el,
így addig számítani kell arra, hogy fennakadások lesznek a tengeri forgalomban. Ez továbbra is magasan tarthatja a tengeri szállítmányozás tarifáját, mely még a koronavírus-járvány ideje alatt szökött fel.
A tengeri szállításban további gondokat okozhat, hogy a liverpooli kikötőben november 14-21. között sztrájkolni fognak a munkások, ha ezt megelőzően nem sikerül elérniük megegyezést.