eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Cargo ship in import export and business logistic, Logistic and transportation of International Container Cargo ship in the open sea, Aerial shot from drone, Thailand.
Nyitókép: AvigatorPhotographer/Getty Images

Nagy bajban van a BMW egy kikötői dugó miatt

Nagy a dugó Bremerhavenben: a világ egyik legnagyobb kikötőjében a munkaerőhiány és az egyéb áruk élénkülő kereskedelme miatt nem tudnak elegen foglalkozni a Teslák, BMW-k és más autók kezelésével és szállításával.

A BMW például egy iparági szakértő szerint három hónapos csúszásban van: az autók Bremerhavenben várják, hogy végre felszereljék őket extrákkal és tovább indulhassanak a vásárlók felé.

A város Európa negyedik legnagyobb konténeres kikötője, évente 1,7 millió autó fordul meg itt a CNBC cikke szerint. Az autókat leszámítva jelenleg közepesen leterheltnek számít.

Kevés a kéz a kikötőben

A VesselsValue kereskedelmi cég szerint a bremerhaveni kikötő azt tudatta az üzemeltetőkkel, hogy súlyos hiány van nagy és nehéz teheráru mozgatását végző sofőrökből, illetve a beérkező autókat mozgató sofőrökből is. Hadgyakorlatok miatt ráadásul elég sok, általában az üzemeltetők számára fenntartott terminálterületet elvesztettek.

Nincs megfelelő számú tengeri autószállító jármű sem,

ezért a Wallenius Wilhelmsen például nem fogadott amerikai foglalásokat járataira októberben és novemberben, de az is előfordulhat, hogy decemberben sem fog, ha nagyon megnő a várakozás ideje.

Csak az segít, ha kevesebb autó érkezik

Az autóipari export visszautasítása segít csökkenteni a kikötőben a feldolgozási időt, amely az elmúlt hónapokban megugrott, és most ismét emelkedő tendenciát mutat.

Dan Nash, a VesselsValue járműszállítók vezetője szerint

az autógyártók számára kihívást jelent a Tesla sanghaji gigagyárából származó import,

valamint a főként Japánból, Dél-Koreából és Kínából behozott könnyű haszongépjárművek kezelése.

Kellenének még konténerhajók is

Elmondása szerint jelenleg 13 nagy tengeri szállítóhajó hiányzik a világ flottájából, és

ezek egészen 2024-ig nem is készülnek el,

így addig számítani kell arra, hogy fennakadások lesznek a tengeri forgalomban. Ez továbbra is magasan tarthatja a tengeri szállítmányozás tarifáját, mely még a koronavírus-járvány ideje alatt szökött fel.

A tengeri szállításban további gondokat okozhat, hogy a liverpooli kikötőben november 14-21. között sztrájkolni fognak a munkások, ha ezt megelőzően nem sikerül elérniük megegyezést.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×