A Kalocsa–Paks Duna-híd kivitelezése tavaly február óta zajlik. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló projektben egy kilométeres, három részből – két ártéri hídból és a közöttük épülő mederhídból – álló átkelő épül.
A kalocsai oldalon az ártéri hídszerkezet szeptember végén a végleges helyére került. A másik oldal szerelése folyamatosan zajlik, a műszaki készültség ott jelenleg 30 százalékon áll – írja a magyarepitok.hu. A 440 méter hosszú mederhíd alépítményei elkészültek, és ezzel a projekt egy újabb jelentős mérföldkövéhez ért.
A hídelemek beépítéséhez szükséges négy zsaluzókocsi részegységei hat országból érkeztek, az egyedi konstrukciót Magyarországon szerelték össze a szakemberek. Az emelésüket a Clark Ádám úszódaru segítségével, egynapos hajózási zárlat mellett hajtották végre.
A zsaluzókocsi egy bonyolult gépészettel rendelkező segédszerkezet, mely lehetővé teszi a mederhíd főtartóinak a szabad szerelését: 5 méterenként, úgynevezett zömönként halad előre. Egy zöm 14 nap leforgása alatt készül el. A műveletet tehát a Duna felett minden alátámasztás nélkül hajtják végre, így a kivitelezés teljes ideje alatt a nemzetközi hajózási útvonal zavartalanul üzemel.
Miután a híd főtartószerkezete elkészült, megkezdődhet a hídtartozékok szerelése, valamint a befejező folyamatok kivitelezése.