A legnagyobb élelmiszeres láncok profitja jócskán csökkent 2021-ben a frissen közreadott mérlegeik alapján – írja a Blokkk.com megjegyezve, hogy ezek szerint – sok vélekedéssel szemben – nem tolnak minden költségemelkedést a vásárlóra, ezt a piac, ami nem más, mint az árakat árgus szemekkel figyelő vásárló, nem engedi meg. A sokkal drágábból már kevesebbet vesz.
Bár a lista nem teljes, a kiskereskedelmi blog szerint a két járványos esztendőből az kerekedik ki, hogy az élelmiszer-kereskedelem területén csínján kell bánni az árcédulákkal. Többet költöttünk ugyan, de a 2021 második félévétől felfutó élelmiszer-drágulás óvatosabbá és válogatósabbá tette a vásárlókat.
A legszembetűnőbb változásnak, a csökkenő profitnak (az adózás utáni eredménynek) egyértelműen a költségemelkedés az oka, főleg a beszerzésben, de a bolti dolgozóknak is többet kellett fizetni a visszaköszönő munkaerőhiány közepette – teszik hozzá.
Az Aldi 2020-as 292 milliárdos bevétele 2021-ben 315 milliárdra nőtt, míg a profitja 11,5 milliárdról 8,5 milliárdra csökkent. A Pennynél a 307 milliárdos bevétel 322 milliárdra emelkedett, miközben a profit 4,7-ről 4,4 milliárdra mérséklődött. A Spar bevétele szintén növekedett, 631 milliárdról 664-ra, profitjuk viszont 11,7 milliárdról 5,3 milliárdra esett 2021-re.
A Blokkk.com a többi között megjegyzi, hogy a Lidl és a Tesco üzleti fordulónapja nem december 31-e, így ők két hónap csúszással teszik közzé mérlegeiket, ahogyan az Auchan nyilvános beszámolója is még várat magára.