Infostart.hu
eur:
382.22
usd:
327.86
bux:
108928.19
2025. december 8. hétfő Mária
Engineer hand using tablet with machine real time monitoring system software. Automation robot arm machine in smart factory automotive industrial Industry 4th iot , digital manufacturing operation.
Nyitókép: Zapp2Photo/Getty Images

Aggasztó trend az autópiacon

Visszaesésről számoltak be az importőrök, több ok is van a háttérben.

Tavaly csaknem 122 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 4,8 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a DataHouse Kft. adatai alapján.

Az MGE összefoglalója szerint 2021 nehezen indult és némi visszaesést hozott a 2020. év eleji időszakhoz képest a személyautók piacán. A második negyedévben a piac helyreállt, az év második felében azonban gyártási problémák alakultak ki, amelyek a chip és más alkatrészek hiányára, illetve egyenetlen szállítására vezethetők vissza. A megrendeléseket a márkaimportőrök csak jelentős csúszással tudják kielégíteni, így

az utolsó négy hónap jelentős visszaesést mutat

az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Az egyesület felhívta a figyelmet arra, hogy továbbra is elég magas, 25 százalék a forgalomba helyezést követő 6 hónapon belül kivont gépkocsik aránya, ezeket reexport, tesztautó-leállítás, bérletből való visszavétel, vagy egyéb üzleti okok miatt vonták ki a forgalomból. Az MGE megjegyezte:

ez a trend nincs jó hatással a belföldi autópark összetételére sem műszaki, sem közlekedésbiztonsági, sem környezetvédelmi szempontból.

A tisztán elektromos és a plug-in hibrid hajtású gépkocsik értékesítési rátája jelentősen, de alacsony volumen mellett nőtt. Tavaly 4312 tisztán elektromos személyautót helyeztek forgalomba, 41,6 százalékkal többet, mint 2020-ban. Az egyesület szerint ugyanakkor a növekedési ütem elmaradt a várakozásoktól.

Tavaly csaknem 23 ezer új kishaszongépjármű került forgalomba, 4,3 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

A motorkerékpárok piacán folytatódott az előző évi növekedés, 2021-ben 4600 motorkerékpárt helyeztek forgalomba, 7,2 százalékkal többet, mint 2020-ban. Az egyre nagyobb nagyvárosi közlekedési dugók indokolják a kétkerekű közlekedés gyors fejlődését - jelezte az MGE.

A nagyhaszonjárművek és a közúti nehéz pótkocsik területén 2021 jelentős emelkedést hozott, mert a szállítási feladatok a koronavírus-járvány miatt megnőttek. Tavaly 4518 új nagyhaszonjárművet és 3030 közúti pótkocsit helyeztek forgalomba, 38,2, illetve 36,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Címlapról ajánljuk

Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Az államtitkár szerint a közúti közlekedési törvény módosításával egyszerűbbé válik a közlekedést zavaró és a biztonságot veszélyeztető járművek elszállíttatása, továbbá jóval hatékonyabbá válhat a közúti ellenőrzés is. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke az InfoRádióban elmondta: a kényszerítés módja és szigorúsága leginkább attól függhet majd, hogy az adott személy mennyire áll ellen a rendőri intézkedésnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×