eur:
413.95
usd:
396.77
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Position to add fuel and to add AdBlue fluid to the passenger car
Nyitókép: algre/Getty Images

Újabb hiánycikk: az AdBlue nélkül leállnak a modern dízelautók

A magas földgázárak miatt korlátozottan gyártanak a szintetikus adalékból, amely a dízelüzemű járműveknél kulcsfontosságú a kipufogógáz tisztításában.

Már nem csak a chipgyártásban vannak gondok az autóiparban, hamarosan hiányozhat a piacról az AdBlue folyadék, amelyet a modern dízelmotorok túlnyomó része használ. A helyzet annyira komoly, hogy Európa legnagyobb AdBlue-gyártója, a Duslo Sala cég nem fogad el új megrendeléseket Szlovákiában, a második legnagyobb németországi gyártó már csökkentette a termelést, a harmadik pedig Lengyelországban is leállt – írja a hvg.hu.

Jellemzően a modern, Euro 5-ös környezetvédelmi besorolástól kezdődően használják dízelmotoros autók a folyadékot, amely a nitrogén-oxidok redukálásban játszik kulcsszerepet. Azok a járművek, amelyek AdBlue-t használnak, amikor a folyadékból még 1500 kilométernyi távra elegendő van, akkor kezdenek jelezni az utántöltésre, de ha kifogy a folyadék, a kocsi ténylegesen indíthatatlan lehet.

Az AdBlue előállítása önmagában nem nyereséges, ezért más termékekkel, általában műtrágyával együtt állítják elő, de a magas gázárak miatt most visszafogták a termelést. A szlovák gyártó továbbra is teljesíti szerződéses kötelezettségeit, de a vállalat jelenleg nem fogad új ügyfeleket és magasabb megrendeléseket.

Különösen a buszok és tehergépkocsik lehetnek érintettek az AdBlue-hiányban, ami ismét növelheti a termékárakat.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×