eur:
393.1
usd:
363.59
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Position to add fuel and to add AdBlue fluid to the passenger car
Nyitókép: algre/Getty Images

Újabb hiánycikk: az AdBlue nélkül leállnak a modern dízelautók

A magas földgázárak miatt korlátozottan gyártanak a szintetikus adalékból, amely a dízelüzemű járműveknél kulcsfontosságú a kipufogógáz tisztításában.

Már nem csak a chipgyártásban vannak gondok az autóiparban, hamarosan hiányozhat a piacról az AdBlue folyadék, amelyet a modern dízelmotorok túlnyomó része használ. A helyzet annyira komoly, hogy Európa legnagyobb AdBlue-gyártója, a Duslo Sala cég nem fogad el új megrendeléseket Szlovákiában, a második legnagyobb németországi gyártó már csökkentette a termelést, a harmadik pedig Lengyelországban is leállt – írja a hvg.hu.

Jellemzően a modern, Euro 5-ös környezetvédelmi besorolástól kezdődően használják dízelmotoros autók a folyadékot, amely a nitrogén-oxidok redukálásban játszik kulcsszerepet. Azok a járművek, amelyek AdBlue-t használnak, amikor a folyadékból még 1500 kilométernyi távra elegendő van, akkor kezdenek jelezni az utántöltésre, de ha kifogy a folyadék, a kocsi ténylegesen indíthatatlan lehet.

Az AdBlue előállítása önmagában nem nyereséges, ezért más termékekkel, általában műtrágyával együtt állítják elő, de a magas gázárak miatt most visszafogták a termelést. A szlovák gyártó továbbra is teljesíti szerződéses kötelezettségeit, de a vállalat jelenleg nem fogad új ügyfeleket és magasabb megrendeléseket.

Különösen a buszok és tehergépkocsik lehetnek érintettek az AdBlue-hiányban, ami ismét növelheti a termékárakat.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×