Infostart.hu
eur:
388.95
usd:
331.25
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Blue cap of the adblue tank in a truck
Nyitókép: Miguel Perfectti/Getty Images

Szlovákiában is hiánycikk az AdBlue

Miután kiderült, hogy az AdBlue legnagyobb európai gyártója, a vágsellyei Duslo vegyipari vállalat korlátozza az adalékanyag gyártást, Szlovákiában is elkezdték felvásárolni az üzemanyagadalékot, amely így néhány nap alatt hiánycikké vált az országban. A szlovák gazdasági tárca utasítására ezért az Állami Tartalékalap 500 ezer liter AdBlue üzemanyagadalékot vásárol. Eközben a Mol-csoport szlovák leányvállalata, a Slovnaft a saját töltőállomásain már korlátozta az AdBlue árusítását.

Az AdBlue legnagyobb gyártója Európában a szlovákiai Vágsellyén található Duslo. Peter Blaha, a vegyipari vállalat igazgatója maga is megerősítette, hogy azoknak a dízelautóknak a tulajdonosai, melyek működéséhez elengedhetetlen az AdBlue, tömeges felvásárlásba kezdtek, ez pedig könnyen hiányt idézhet elő. „Gyakori eset, hogy ciszternásautóval leszállítjuk az AdBlue folyadékot a legnagyobb benzinkutakra, ott azonban már teherautókkal várakoznak, s pillanatok alatt felvásárolják a teljes készletet” – számolt be a tapasztalatairól az adalékanyagot gyártó szlovák vegyipari vállalat igazgatója. Ez a jelenség a fuvarozó cégek figyelmét is felkeltette, mivel az AdBlue hiánya akár le is állíthatja a teherforgalmat.

Peter Kremský, a kormánypárti OĽaNO parlamenti képviselője szerint az államnak mindenképp kötelessége lenne a lakosság számára is bebiztosítani a megfelelő mennyiséget. Úgy tájékoztatott, gyakran előfordult az utóbbi napokban, hogy az AdBlue készletet egy benzinkúton egyetlen személy vásárolta fel azzal a céllal, hogy külföldön jóval drágábban eladja, a feketepiacon ugyanis ennek az adaléknak is jelentősen megugrott az ára. A képviselő felszólította a gazdasági minisztert, hogy lépjen közbe, és korlátozza az AdBlue árusítását, és hozzon olyan intézkedést, amely alapján az autótulajdonosok csak közvetlenül az autójuk tartályába tudják tankolni.

A helyzet komolysága miatt a szlovák gazdasági minisztérium utasította az Állami Tartalékalapot, hogy vásároljanak 500 ezer liter AdBlue üzemanyagadalékot. „Ez az állam szükségleteit szolgálja, hogy képesek legyünk a saját szervezeteink ellátására” – magyarázta Richard Sulík szlovák gazdasági miniszter, hogy mi is lesz a félmillió liter adalék sorsa. Az Állami Tartalékalap megerősítette, hogy megkezdte az AdBlue adalék beszerzését, ez a folyamat azonban néhány hétig, de akár hónapokig is eltarthat.

Eközben a Mol szlovák leányvállalata, a Slovnaft, a saját töltőállomásain már korlátozta az AdBlue árusítását, egy vevőre legfeljebb száz liter jut az adalékból. A vállalat arra is figyelmeztetett, hogy bizonyos töltőállomásokon hiány léphet fel, mindent megtesznek azonban azért, hogy minél hamarabb orvosolják a problémát.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×