A szolgáltatás célja, hogy egy adott informatikai hálózaton ne történhessen illetéktelen behatolás, az adatok pedig biztonságban közlekedhessenek minden irányba – mondta az InfoRádiónak a 4iG IT biztonsági szakértője. A szolgáltatást a Telenor elsősorban a közép-, és a nagyvállalatok számára ajánlja – mondta a Telenor üzleti értékesítési és marketing igazgatója.
A Telenor üzleti értékesítési és marketing igazgatója emlékeztetett, a koronavírus-járvány során azok a cégek maradtak életben és tudtak fejlődni, amelyek digitalizáltak, azzal együtt, hogy a digitalizációval együtt veszélyek is járnak, úgy mint például az adatbiztonság. A Telenor a szolgáltatásportfólió kialakításakor ebben kívánt a vállalatok segítségére lenni.
Fülöp Gábor ismertetése szerint a szóban forgó tűzfaszolgáltatás esetében
nincsen belépési díj, nagyberuházási költség, hanem egy havidíjas konstrukcióban lehet hozzáférni, ami megkönnyíti az implementációt.
A szakember azt is kiemelte: a szolgáltatást igénybe vevő vállalatoknak nem szükséges külön IT-erőforrásokat fenntartaniuk, vagy IT-s kollégákat dedikáltan alkalmazniuk, mert a hardvereszközök elhelyezését követően azokat – a hét minden napján, 0–24 órában – a 4iG adatközpontjából felügyelik, frissítik és ha szükséges, beavatkoznak.
A szolgáltatás közepes és nagyvállalatok számára lett kialakítva, és azok számára ajánlott, akik nagy adatvagyonnal rendelkeznek, amin üzletileg kritikus folyamataik alapulnak. „Hiszen ha ezek elvesznek, megsérülnek, ne adj' Isten illetéktelen kezekbe kerülnek, az nagyon komoly problémát és kárt tud okozni egy cégnek” – hívta föl a figyelmet Fülöp Gábor.
Regyep György, a a 4iG IT biztonsági szakértője egyebek mellett az emelte ki, hogy a tűzfalszolgáltatás számos security elemmel rendelkezik, például hálózatmonitorin szolgáltatással, amit a 4iG kiberbiztonsági szakértői felügyelnek, és ha bármi arra utal, hogy egy támadás van felépülőben, azonnal proaktív reagálásba kezdenek.
A 4iG kutatásai is alátámasztják – a GDPR, az adatlopás, az elavult rendszerek, az IT biztonsági szakértők hiánya stb. miatt –, hogy nagy igény mutatkozik a kiberbiztonság iránt, amire reagálni kell – magyarázta Regyep György hozzátéve, hogy a vállatok alapvetően három esetben lépnek:
- rádöbbennek arra, hogy mennyire fontos az IT-biztonsággal foglalkozni, vagy
- egy partneri vagy konkurens céget támadás ér,
- legrosszabb esetben pedig, amikor támadás alatt állnak, és kell nekik a segítség.
A szakember szerint ha nem lett volna pandémia, akkor is lenne igény, hiszen a kiberbűnözők nem pihennek, azonban a home office természetesen minderre ráerősített, hiszen az otthoni hálózatok úgymond hobbi hálózatok, szemben a cégesekkel, ahol rengeteg biztonsági metodika védi az adatokat.