A belföldi sörértékesítés az idei első fél évben 2,808 millió hektoliter volt, ami a 2019. január–júniusi időszak mindössze 93 százalékának felel meg – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Magyar Sörgyártók Szövetségének az igazgatója. A legnagyobb hazai sörgyártók közül a Borsodi, a Dreher, a Heineken és a Carlsberg a szövetség tagja, de adatközléssel a Pécsi Sörfőzde is hozzájárul a szervezet munkájához.
A vizsgált időszakban a kivitel elérte a 300 ezer hektolitert, ami a 2019-es érték 138 százaléka. Kántor Sándor megjegyezte, hogy a kiemelkedő exporteredmény ellenére
az összforgalom csak 3,108 millió hektoliter volt idén januártól júniusig, ami a két évvel ezelőtti bázisidőszak értékesítés 96 százalékának felelt meg.
A VG hozzáteszi, sokan előzetesen arra számítottak, hogy a szállodákat, éttermeket, kávéházakat tömörítő HoReCa-szegmens statisztikáiban már markánsan visszaköszön a vendéglátóipar újraindulása és akár a labdarúgó-Európa-bajnokság által generált többletfogyasztás is, a sörszövetség első embere azonban lehűtötte a kedélyeket.
A jellemzően HoReCa-szektorban forgalmazott visszaváltható üveges sörök értékesítése 391 ezer hektoliter volt, ami a
2019-es forgalom 60 százalékát tette ki, míg a csak ebben a csatornában forgalmazott hordós sör 108 ezer hektoliteres eladása mindössze a 40 százalékát adta
a két évvel ezelőtti január-júniusi forgalomnak. Ha viszont megnézzük ezen kiszerelések júniusi forgalmát, akkor kedvezőbb képet kapunk, már mindkettő elérte a 2019. évi érték 83 százalékát a maga 113, valamint 63 ezer hektoliteres mennyiségével.
„Abból, hogy ez az értékesített mennyiség 17 százalékkal elmaradt a 2019. júniusitól, jól látható, hogy a vendéglátás még nem üzemel a pandémia előtti szintjén. Emiatt a meleg júniusi időjárás és a foci-Eb fogyasztásnövelő hatását nem tudtuk kimutatni” – húzta alá Kántor Sándor.