eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Nyitókép: Pixabay

Csak úgy ontani fogja a dunakeszi gyár az egyiptomi vasúti kocsikat

A Dunakeszi Járműjavító gyorsítaná az egyiptomi megrendelésre készülő vasúti kocsik gyártását, ehhez megduplázza a megbízáson dolgozó csapat létszámát - írja pénteki számában a Világgazdaság.

A Dunakeszi Járműjavítóban (DJJ) az egyiptomi megrendelésen jelenleg 90 fő dolgozik, egy műszakban. A létszám megduplázásával az év végén már havi 25 vasúti kocsi készülhet el - közölte a lappal a kft.-t ellenőrző TMH Hungary Invest Zrt. mögött álló, svájci székhelyű TMH International, amely a világ negyedik legnagyobb gördülőállomány-gyártója, az oroszországi Transzmasholding (TMH) nemzetközi tevékenységéért felel. (A TMH International és a Magyar Vagon Zrt. közösen ellenőrzi a TMH Hungaryt.)

A járműjavítónak 2019 végén csaknem 570 munkatársa volt, közülük mintegy 410-en fizikai területen dolgoztak a nyilvános adatok szerint.

A létszám bővítésére vonatkozó terv bejelentését az tette időszerűvé, hogy már a második szállítmány vasúti kocsi is megérkezett Dunakesziről az egyiptomi megrendelőhöz, a hat vagonból álló szerelvénnyel 300 fölé emelkedett az Egyiptomi Nemzeti Vasút által átvett kocsik száma. Az utolsó vonatnak 2023 végéig kell megérkeznie.

A vevő összesen 1300 kocsit rendelt a tendergyőztes TMH Hungarytől, megbízása tizenegy hónapja lépett hatályba. A pénzügyi megállapodás értelmében a mintegy egymilliárd dollár értékű szállítás 51 százalékának Magyarországon kell teljesülnie, a többinek Oroszországban. A TMH tveri gyárából jelenleg is úton van 22 kocsi az egyiptomi alexandriai kikötőbe.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Titkos uniós tervek az asztalon: készül Brüsszel Trump vámháborújára

Titkos uniós tervek az asztalon: készül Brüsszel Trump vámháborújára

Donald Trump elnök gazdasági protekcionizmusra épülő kereskedelempolitikája miatt aggódnak Brüsszelben: az EU-t és annak tagállamait súlyos gazdasági veszteségek fenyegethetik, ha Trump második elnöksége alatt bevezeti az általa ígért magas vámokat. A vámszankciók nemcsak az európai exportőröket, különösen a német autóipart érinthetik érzékenyen, hanem az EU belső egységét is próbára tehetik. A kontinens vezetői bíznak abban, hogy tárgyalóasztal mellett beszélhetik le Trumpot a terveiről. A tárgyalói küldött Trump valamely európai partnere lehetne: brüsszeli tisztviselők szerint bár az Orbán-kormány kézenfekvő megoldás lehetne, az uniós–magyar konfliktusok miatt mégis inkább Giorgia Meloni olasz miniszterelnök lehet a befutó.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×