A német autóipart átfogóan érintő 5 milliárd eurós támogatás elsődleges célja az új elektromos autók és új teherautók vásárlásának ösztönzése, valamint a legújabb technológiákra történő átállás elősegítése – ismertette az InfoRádiónak a Portfolio elemzője.
A Bloomberg részletes beszámolója alapján Angela Merkel kormánya 2025-ig kiterjeszti az elektromos autók vásárlásához igénybe vehető pénzügyi támogatási programot, további 1 milliárd eurós keretet biztosítva. Szintén 1 milliárd euró áll majd rendelkezésre a vállalkozások számára, amelyet új teherautók beszerzésére fordíthatnak, és hasonló volumenű összeget biztosítanak az autóipari beszállítóknak annak érdekében, hogy az új technológiákhoz kapcsolódó beruházásokat megvalósíthassák. 2 millió euró pedig a gyártósorok fejlesztésre, átalakítására áll majd rendelkezésre.
Szandányi Levente érdekességként jegyezte meg, hogy a nagyobb cégek, mint például a Volkswagen, a Daimer, esetleg a BMW éves szinte eurómilliárdokat költenek kutatás-fejlesztésre, tehát az 5 milliárd eurós csomag nem túl jelentős az ő léptékükkel mérve, viszont
a kis és közepes méretű német vállalatok számára valódi segítséget jelenthet az összeg.
Vélhetően neki szól a bejelentés elsősorban, hiszen már a koronavírus megjelentése előtt nagy terheket rót rájuk az új technológiákra történő átállás, amit a pandémia csak tetézett.
Nekünk is jó lehet
Azt alapul véve, hogy a csomag tartalmaz járműbeszerzési támogatást is, segítséget jelenthet a magyar autóipar számára is, abban az esetben, ha a német vásárolok, illetve a német cégek olyan termékeket vásárolnak, amiket Magyarországon állítanak elő, vagy a megvásárolt járművekben olyan berendezések, járműipari alkatrészek találhatóak, amik magyar operációk állítanak elő.
A tavaszi lezárásokat követően a nyári hónapokban, továbbá a szeptemberi hónapban Magyarországon egy erőteljes fellendülés volt tapasztalható az autógyártásban, valamint a több műszakos termelést is visszavezették. Nagy kérdés azonban, hogy a koronavírus-járvány második hullámának fölerősödésével milyen változások lesznek a szektorban. A világ különböző régióban a nagy autóipari piacok eltérően teljesítenek: míg a kínai autóeladások szárnyalnak, addig Amerikában elsősorban stagnálás tapasztalható,
Európában viszont ismét zuhanásnak indultak az értékesítések,
köszönhetően a komoly korlátozó intézkedéseknek a nagy piaci súlyú országokban, például Nagy-Britanniában vagy Franciaországban.