eur:
395.22
usd:
367.37
bux:
71673.53
2024. július 3. szerda Kornél, Soma
Újonnan elkészült autók vonaton, a Volkswagen német járműgyártó zwickaui üzeménél az új koronavírus járványának idején, 2020. április 2-án. A járvány miatt a konszern április 19-ig leállította a termelést.
Nyitókép: MTI/EPA/Filip Singer

Idehaza is megérezhetik a Merkel-kormány döntését

Ötmilliárd eurós élénkítő csomagot állított össze Németország a bajban lévő német autóipar megmentésére. A szektor a német GDP közel 5 százalékát adja, és közvetlenül 830 ezer embert foglalkoztat.

A német autóipart átfogóan érintő 5 milliárd eurós támogatás elsődleges célja az új elektromos autók és új teherautók vásárlásának ösztönzése, valamint a legújabb technológiákra történő átállás elősegítése – ismertette az InfoRádiónak a Portfolio elemzője.

A Bloomberg részletes beszámolója alapján Angela Merkel kormánya 2025-ig kiterjeszti az elektromos autók vásárlásához igénybe vehető pénzügyi támogatási programot, további 1 milliárd eurós keretet biztosítva. Szintén 1 milliárd euró áll majd rendelkezésre a vállalkozások számára, amelyet új teherautók beszerzésére fordíthatnak, és hasonló volumenű összeget biztosítanak az autóipari beszállítóknak annak érdekében, hogy az új technológiákhoz kapcsolódó beruházásokat megvalósíthassák. 2 millió euró pedig a gyártósorok fejlesztésre, átalakítására áll majd rendelkezésre.

Szandányi Levente érdekességként jegyezte meg, hogy a nagyobb cégek, mint például a Volkswagen, a Daimer, esetleg a BMW éves szinte eurómilliárdokat költenek kutatás-fejlesztésre, tehát az 5 milliárd eurós csomag nem túl jelentős az ő léptékükkel mérve, viszont

a kis és közepes méretű német vállalatok számára valódi segítséget jelenthet az összeg.

Vélhetően neki szól a bejelentés elsősorban, hiszen már a koronavírus megjelentése előtt nagy terheket rót rájuk az új technológiákra történő átállás, amit a pandémia csak tetézett.

Nekünk is jó lehet

Azt alapul véve, hogy a csomag tartalmaz járműbeszerzési támogatást is, segítséget jelenthet a magyar autóipar számára is, abban az esetben, ha a német vásárolok, illetve a német cégek olyan termékeket vásárolnak, amiket Magyarországon állítanak elő, vagy a megvásárolt járművekben olyan berendezések, járműipari alkatrészek találhatóak, amik magyar operációk állítanak elő.

A tavaszi lezárásokat követően a nyári hónapokban, továbbá a szeptemberi hónapban Magyarországon egy erőteljes fellendülés volt tapasztalható az autógyártásban, valamint a több műszakos termelést is visszavezették. Nagy kérdés azonban, hogy a koronavírus-járvány második hullámának fölerősödésével milyen változások lesznek a szektorban. A világ különböző régióban a nagy autóipari piacok eltérően teljesítenek: míg a kínai autóeladások szárnyalnak, addig Amerikában elsősorban stagnálás tapasztalható,

Európában viszont ismét zuhanásnak indultak az értékesítések,

köszönhetően a komoly korlátozó intézkedéseknek a nagy piaci súlyú országokban, például Nagy-Britanniában vagy Franciaországban.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Gálik Zoltán a Patrióták Európáért szövetségről: sok a kérdőjel, de akár teljesen új színezetet is adhatnak az EP-nek

Gálik Zoltán a Patrióták Európáért szövetségről: sok a kérdőjel, de akár teljesen új színezetet is adhatnak az EP-nek

Az 1970-es évek vége óta egyre több politikai kompetenciát szerzett az Európai Parlament, és frakcióinak – az Európai Tanács mellett – jelentős szerep jut az uniós jogalkotásban – mondta az InfoRádióban a Budapesti Corvinus Egyetem docense. Gálik Zoltán hozzátette: az EP-képviselőknek a politikai közösségformálás szempontjából is nagyon fontos a frakciótagság.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.03. szerda, 18:00
Giró-Szász András
politikai tanácsadó
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×