eur:
403.85
usd:
354.88
bux:
93166.77
2025. április 29. kedd Péter
A Wizz Air repülőgépe, fedélzetén orvosi védőeszközökkel megérkezik Sanghajból a Liszt Ferenc-repülőtérre 2020. március 23-án. A gép a koronavírus elleni védekezéshez használható védőruhából harmincezret, orvosi védőmaszkból nyolcvankétezret hozott.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt - képünk illusztráció

Nagyon nagy a baj a légi közlekedésben

Kritikus a légi közlekedés helyzete Európában, Magyarországon azonban különösen nagy a baj, a Budapest Airport forgalma mintegy 94 százalékkal esett vissza – mondta az InfoRádiónak Varga G. Gábor repülési szakújságíró. Előrejelzések szerint a szektor még jövőre sem talál magára.

Európa-szerte kritikusnak mondható a légi közlekedési szektor helyzete, ezen belül Magyarországon pedig még inkább, hiszen jelenleg egyedül idehaza vannak érvényben olyan utazási korlátozások, amelyek lényegében ellehetetlenítik a légitársaságok járatüzemeltetését – fogalmazott az InfoRádiónak Varga G. Gábor. Természetesen minden országban nagyon alacsony az emberek utazási lelkesedése, és a begyűrűző gazdasági válság miatt „egyáltalán nem arról szól a világ, hogy utazni kell”, ugyanakkor a szomszédos országokban számos járat üzemel, és megfelelő ellenőrzések mellett 35–50 százaléknyi utas van is, vagyis

Magyarország környékén lényegesen jobb a helyzet a személyfogalom esetében.

A légi áruszállítás ezzel szemben a csúcsra pörgött. Kezdve márciustól, az egészségügyi felszerelések nagyüzemi beszerzésével a világ minden tájáról, de elsősorban keletről, nagyon komoly volument tudtak elkönyvelni az áruszállítással foglalkozó társaságok. Az egyetlen probléma, hogy az áru- és utasszállítás nagyon mereven elválik az iparágban – jegyezte meg a repülési szakújságíró. Maga a légi közlekedésnek az eszközei 100–200 millió eurót érő repülőgépek,

az utasszállításra beszerzett járművek pedig csak nagyon limitáltan vethetők be áruszállításra,

ami természetesen fordítva is igaz. Így, bár az áruszállításra óriási az igény, már–már nem elengedő a kapacitás.

A repülőterek, a légitársaságok pedig különösen, emiatt a készpénztartalékaikat élik föl. Már azok a cégek, amelyeknek egyáltalán vannak tartalékaik. Varga G. Gábor emlékeztetett, tavasz végén, nyár elején lehetett hallani arról, hogy a legnagyobb fuvarozók Európában milliárd eurós pénzügyi támogatásra szorulnak, és komoly létszámleépítésekre kényszerültek. Ráadásul a szektor egyelőre nem tudja, hogy hol lesz ennek az egész jelenségnek a vége. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) azzal számol 2021-re, ha még normalizálódik is a helyzet, a társaságok többsége számára veszteséges lesz az év, és a legjobb költségekkel működők először 2022-ben termelhetnek nyereséget.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Elfogadták az anyák szja-mentességére, az energiaital-fogyasztásra, az EP-képviselők vagyonnyilatkozatára vonatkozó szabályokat

Elfogadták az anyák szja-mentességére, az energiaital-fogyasztásra, az EP-képviselők vagyonnyilatkozatára vonatkozó szabályokat

Az anyák szja-mentességéről, a kábítószerek elleni harcról, a kiskorúak energiaital-vásárlásának tilalmáról, az EP-képviselők vagyonnyilatkozat-tételének szabályairól, az önkormányzati költségvetési biztosokról, a veszélyhelyzet meghosszabbításáról is döntöttek a parlamenti képviselők. Módosul az energiahatékonysági törvény is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.29. kedd, 18:00
Szomráky Béla
újságíró, Olaszország-szakértő
Erősödéssel fordul a forint az MNB nagy döntésére

Erősödéssel fordul a forint az MNB nagy döntésére

Ötödik egymást követő kereskedési napon erősödik a forint, így délelőtt már 404 alá is benézett az euróval szemben. A nap árfolyammozgását alapvetően a Magar Nemzeti Bank kamatdöntése határozhatja meg, igaz, érdemi elmozdulást csak az okozhat, ha változtat a kommunikációján, amire gyakorlatilag senki nem számít. A magyar gazdaság kilátásai is terítékre kerülnek a Portfolio következő befektetői klubján, ahol neves közgazdászok vitatják meg az aktuális világgazdasági fejleményeket, gazdaságpolitikai döntéseket, monetáris politikai irányokat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. április 29. 11:54
×
×
×
×