eur:
411.3
usd:
395.09
bux:
0
2024. december 27. péntek János
Nyitókép: Pexels.com

Nielsen: aki a járvány után kereskedni akar, most nagyon figyeljen!

A piackutató szerint nem csupán a webshopok előretörése a járvány következménye, de a vásárlások tartalma és a vevői szokások is teljesen megváltoznak.

A koronavírus márciusi Magyarországra érkezése óta ötszörösére nőtt az e-kiskereskedelem növekedési üteme, vagyis a webáruházak a járvány egyértelmű nyertesei lettek - mindennek részleteire, vagyis inkább következményeire a Nielsen piackutató is kíváncsi volt, ezért tanulmányt készített róla és azt közzé is tette.

A járvány utáni új időszakot vizsgálva három lehetséges forgatókönyvvel számol a Nielsen, függően attól, hogy hogyan valósítható meg az újrakezdés: újraindulás, újraélesztés vagy újratervezés jön-e most? A tanulmány a makrogazdasági körülményeket, a munkanélküliségi ráta alakulását, a kormányzati csomagok tartalmát és a fogyasztói attitűd változásait is figyelembe veszi.

Bármelyik változat is valósul meg, a fogyasztók vásárlási szokásaihoz villámgyorsan kell alkalmazkodnia a kínálatnak, ami viszont már most látszik, hogy az "érintkezésmentes" vásárlási módok divatja állandósulhat.

Ami pedig a számokat illeti: Magyarországon csak márciusban 76 százalékkal lőtt ki az online kiskereskedelem forgalma, és a kategóriatrendekből kirajzolódnak a hazai lakosság kijárási korlátozások közötti mindennapjai.

Az üdítőitalok online értékbeli forgalma 80 százalékkal, az előrecsomagolt élelmiszereké 67 százalékkal, míg a háztartási tisztítók forgalma 63 százalékkal emelkedett.

A feldolgozott hús online forgalma megkétszereződött (+111%), a száraztészta pedig háromszoros növekedést produkált (+203%), ami jól mutatja, hogy

többet főzünk otthon és felhalmoztuk a készleteket.

Az általános tisztítókból 274 százalékkal több fogyott a webshopokban, ami a megváltozott higiénés igényekre adott fogyasztói válasz.

A gyártók és kereskedők feladata most az, hogy sürgősen felülvizsgálják termékportfóliójukat és -kínálatukat, valamint az árazási dinamikát, fontolóra véve a fogyasztók megváltozott költési hajlandóságát. A skála egyik végén a munkanélküliséggel küzdő, korlátozott anyagi lehetőségű fogyasztók állnak, míg a másik végletet a költési szempontból védettebb fogyasztók jelentik. Ebből az is következik, hogy a fogyasztói kosarak rohamos tempóban alakulnak majd.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Cserhalmi György: „Nem vagyok hajlandó rosszul lenni!”

Cserhalmi György: „Nem vagyok hajlandó rosszul lenni!”

A magyar színház- és filmművészet megkerülhetetlen alakja, és bár mostanában csak ritkán tűnik fel a vásznon, de mégis jelen van. Azt mondja, akik kíváncsiak rá, megtalálják, de tanítani nem akar, csak beszélgetni. Cserhalmi György szerint egy időtálló alkotás és a szakmai párbeszéd legfőbb építőköve egyaránt a kölcsönös bizalom. Úgy véli, a színművészeknek a színház az anyukájuk, a film pedig a mostoha papájuk, aki „hol kedves, hol nem”.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×