eur:
393.16
usd:
364.08
bux:
72080.04
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Nyitókép: Pexels.com

Nielsen: aki a járvány után kereskedni akar, most nagyon figyeljen!

A piackutató szerint nem csupán a webshopok előretörése a járvány következménye, de a vásárlások tartalma és a vevői szokások is teljesen megváltoznak.

A koronavírus márciusi Magyarországra érkezése óta ötszörösére nőtt az e-kiskereskedelem növekedési üteme, vagyis a webáruházak a járvány egyértelmű nyertesei lettek - mindennek részleteire, vagyis inkább következményeire a Nielsen piackutató is kíváncsi volt, ezért tanulmányt készített róla és azt közzé is tette.

A járvány utáni új időszakot vizsgálva három lehetséges forgatókönyvvel számol a Nielsen, függően attól, hogy hogyan valósítható meg az újrakezdés: újraindulás, újraélesztés vagy újratervezés jön-e most? A tanulmány a makrogazdasági körülményeket, a munkanélküliségi ráta alakulását, a kormányzati csomagok tartalmát és a fogyasztói attitűd változásait is figyelembe veszi.

Bármelyik változat is valósul meg, a fogyasztók vásárlási szokásaihoz villámgyorsan kell alkalmazkodnia a kínálatnak, ami viszont már most látszik, hogy az "érintkezésmentes" vásárlási módok divatja állandósulhat.

Ami pedig a számokat illeti: Magyarországon csak márciusban 76 százalékkal lőtt ki az online kiskereskedelem forgalma, és a kategóriatrendekből kirajzolódnak a hazai lakosság kijárási korlátozások közötti mindennapjai.

Az üdítőitalok online értékbeli forgalma 80 százalékkal, az előrecsomagolt élelmiszereké 67 százalékkal, míg a háztartási tisztítók forgalma 63 százalékkal emelkedett.

A feldolgozott hús online forgalma megkétszereződött (+111%), a száraztészta pedig háromszoros növekedést produkált (+203%), ami jól mutatja, hogy

többet főzünk otthon és felhalmoztuk a készleteket.

Az általános tisztítókból 274 százalékkal több fogyott a webshopokban, ami a megváltozott higiénés igényekre adott fogyasztói válasz.

A gyártók és kereskedők feladata most az, hogy sürgősen felülvizsgálják termékportfóliójukat és -kínálatukat, valamint az árazási dinamikát, fontolóra véve a fogyasztók megváltozott költési hajlandóságát. A skála egyik végén a munkanélküliséggel küzdő, korlátozott anyagi lehetőségű fogyasztók állnak, míg a másik végletet a költési szempontból védettebb fogyasztók jelentik. Ebből az is következik, hogy a fogyasztói kosarak rohamos tempóban alakulnak majd.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Választanak a britek - Ezek az összetevők vezettek a konzervatív mélypontig

Választanak a britek - Ezek az összetevők vezettek a konzervatív mélypontig

Történelmi vereség - erre van a legnagyobb esély a csütörtöki brit választásokon. Pedig néhány évvel ezelőtt még a Munkáspárt szenvedett hosszú évekre kiható vereséget; csak hát jött a brexit, a Covid, a háború és az energiaválság, a Munksápárt pedig talpra állt, míg a kormánypárt cserélgette a kormányfőket. Az InfoRádió Gálik Zoltánt kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.04. csütörtök, 18:00
Varga Zs. András
a Kúria elnöke
Új szakaszába lépett az Ukrajna fölötti légiháború – Erre Kijev nincs felkészülve

Új szakaszába lépett az Ukrajna fölötti légiháború – Erre Kijev nincs felkészülve

Az elmúlt hetekben ismét előtérbe került az ukrán fegyveres erők egyik legkomolyabb hiányossága: egyszerűen nem rendelkeznek kellő számú légvédelmi fegyverrel ahhoz, hogy hatékonyan védekezzenek az orosz légierő és rakétatüzérség támadásai ellen. Moszkva valószínűleg észlelte is ezt a problémát, hiszen az elmúlt időszakban ismét megszaporodtak a légicsapások, ezúttal azonban nem a lakosság és az energetikai hálózat, hanem olyan komolyabb stratégiai célpontok, mint a vasútvonalak és a repülőterek ellen. Nézzük, mi a helyzet most az ukrán légtérben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. július 4. 14:57
×
×
×
×