eur:
408.19
usd:
375.06
bux:
73837.78
2024. november 4. hétfő Károly
Nyitókép: Pexels.com

Nielsen: aki a járvány után kereskedni akar, most nagyon figyeljen!

A piackutató szerint nem csupán a webshopok előretörése a járvány következménye, de a vásárlások tartalma és a vevői szokások is teljesen megváltoznak.

A koronavírus márciusi Magyarországra érkezése óta ötszörösére nőtt az e-kiskereskedelem növekedési üteme, vagyis a webáruházak a járvány egyértelmű nyertesei lettek - mindennek részleteire, vagyis inkább következményeire a Nielsen piackutató is kíváncsi volt, ezért tanulmányt készített róla és azt közzé is tette.

A járvány utáni új időszakot vizsgálva három lehetséges forgatókönyvvel számol a Nielsen, függően attól, hogy hogyan valósítható meg az újrakezdés: újraindulás, újraélesztés vagy újratervezés jön-e most? A tanulmány a makrogazdasági körülményeket, a munkanélküliségi ráta alakulását, a kormányzati csomagok tartalmát és a fogyasztói attitűd változásait is figyelembe veszi.

Bármelyik változat is valósul meg, a fogyasztók vásárlási szokásaihoz villámgyorsan kell alkalmazkodnia a kínálatnak, ami viszont már most látszik, hogy az "érintkezésmentes" vásárlási módok divatja állandósulhat.

Ami pedig a számokat illeti: Magyarországon csak márciusban 76 százalékkal lőtt ki az online kiskereskedelem forgalma, és a kategóriatrendekből kirajzolódnak a hazai lakosság kijárási korlátozások közötti mindennapjai.

Az üdítőitalok online értékbeli forgalma 80 százalékkal, az előrecsomagolt élelmiszereké 67 százalékkal, míg a háztartási tisztítók forgalma 63 százalékkal emelkedett.

A feldolgozott hús online forgalma megkétszereződött (+111%), a száraztészta pedig háromszoros növekedést produkált (+203%), ami jól mutatja, hogy

többet főzünk otthon és felhalmoztuk a készleteket.

Az általános tisztítókból 274 százalékkal több fogyott a webshopokban, ami a megváltozott higiénés igényekre adott fogyasztói válasz.

A gyártók és kereskedők feladata most az, hogy sürgősen felülvizsgálják termékportfóliójukat és -kínálatukat, valamint az árazási dinamikát, fontolóra véve a fogyasztók megváltozott költési hajlandóságát. A skála egyik végén a munkanélküliséggel küzdő, korlátozott anyagi lehetőségű fogyasztók állnak, míg a másik végletet a költési szempontból védettebb fogyasztók jelentik. Ebből az is következik, hogy a fogyasztói kosarak rohamos tempóban alakulnak majd.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Elemző a moldovai elnökválasztásról: Maia Sandu pirruszi győzelmet aratott, egyre többen „gyűlölik” a pártját

Elemző a moldovai elnökválasztásról: Maia Sandu pirruszi győzelmet aratott, egyre többen „gyűlölik” a pártját

A kelet-európai országban a hét végén tartották az elnökválasztás második fordulóját, melyet a hivatalban lévő elnök, Maia Sandu nyert meg Alexandr Stoianoglo ellen. Pászkán Zsolt, a Magyar Külügyi Intézet külső munkatársa szerint nem vár könnyű időszak Maia Sandura, mert bár a moldovaiak többsége támogatja az uniós csatlakozást, az elnök pártja egyre népszerűtlenebb.

Izgalmas térképen az amerikai elnökválasztás várható kimenetele

Igencsak szoros csatát jósolnak a közvélemény-kutatók, de a szakértő szerint Donald Trump így is jobban áll, mert eddig is mindig alulmérték a voksolások előtt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 4. 18:24
×
×
×
×