Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Budapest, 2019. április 16.MTI/Mohai Balázs
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Magyarország eredményesen bocsátott ki eurókötvényt

Magyarország kedvező kamatozás és magas befektetői érdeklődés mellett összesen 2 milliárd euró értékben bocsátott ki 6 és 12 éves futamidejű államkötvényeket - jelentette be Varga Mihály közleményben.

A pénzügyminiszter kiemelte: az eredményes tranzakció megerősíti, hogy a befektetők továbbra is bíznak Magyarországban, és bizakodóak a magyar gazdaság újraindítását tekintve is. Az eurókötvény kibocsátásával az állam finanszírozása még biztonságosabbá vált. A koronavírus-járvány miatt megnövekedett finanszírozási igény fedezete biztosított - szögezte le.

A 6 éves eurókötvények kamatozása 1,125 százalék, amely euróban soha nem volt még ilyen alacsony Magyarország esetében, míg a 12 éves kötvények kamata kedvezőbb a 2017-ben kibocsátott 10 éves futamidejű eurókötvény kamatánál - tájékoztatott Varga Mihály.

Ismertette: a kötvények fogadtatása a jól ütemezett piacra lépésnek és az átgondolt árazási stratégiának köszönhető.

A kormány adósságkezelői céljai változatlanok: az államadósság finanszírozásában továbbra is a belföldi forrásokra helyezzük a hangsúlyt, míg a külföldiek arányát hosszú távon csökkenteni kívánjuk - tájékoztatott a tárcavezető.

Megfogalmazása szerint ezt mutatja, hogy míg 10 évvel ezelőtt az adósság fele külföldi devizában volt, a kibocsátás hatására hozzávetőlegesen 17,7 százalék lesz a központi költségvetés adósságának deviza aránya.

A pénzügyminiszter kiemelte: a koronavírus-járvány okozta világgazdasági bizonytalanságokra tekintettel Magyarországnak az az érdeke, hogy az államadósság finanszírozása több lábon álljon. A mostani kötvénykibocsátás az államadóság hátralévő átlagos futamidejét és a befektetői összetételt is javítja.

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×