eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Teherautó halad el egy szélzsák mellett a nagy erejű szélben az M60-as autópályán, Belvárdgyula közelében 2020. február 10-én. Erre a napra az Országos Meteorológiai Szolgálat Budapestre, Pest, Baranya, Bács-Kiskun, Fejér, Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom, Somogy, Tolna, Veszprém és Zala megyére másodfokú, a többi megyére elsőfokú figyelmeztetést adott ki a viharos szél veszélye miatt. A széllökések délutánig az ország nagy részén meghaladhatják a 60-75, a Dunántúlon, kisebb eséllyel néhol a Duna-Tisza közén a 80-90 kilométer/órát.
Nyitókép: Teherautó halad el egy szélzsák mellett a nagy erejű szélben az M60-as autópályán, Belvárdgyula közelében 2020. február 10-én. MTI/Sóki Tamás

Rendkívül komolyan veszik a helyzetet – beszámoló egy magyar kamionostól

Az áruforgalmazó cégek is sorban rendelik el a kényszerszabadságot a dolgozóiknak a koronavírus-járvány miatt – mondta az InfoRádiónak egy magyar kamionsofőr, aki jelenleg Hollandiából tart Ausztriába, és korábban járt Olaszországban, Németországban, illetve Franciaországban is. Szirmai Vera, az InfoRádió volt munkatársa szerint nagyon komolyan veszik az óvintézkedéseket, hiszen súlyosan fertőzött területeken haladnak át.

Szirmai Vera elmondása szerint kamionos közlekedés szempontjából a legideálisabb helyzet áll elő, miután személyautók alig vannak az utakon. Az InfoRádió egykori munkatársa az elmúlt napokból oda-vissza fuvarozott Ausztria és Hollandia között, de Franciaországot is megjárta. Az ő tapasztalatai alapján Nyugat-Európában meglehetősen komolyan veszik az emberek a válsághelyzetet és a víruskérdést, és valóban otthon maradnak.

A határátkelés az ellenőrzések miatt némileg nehezebbé vált és tovább tart, de elsősorban nem a kamionokra, hanem a személyautókra koncentrálnak a hatóságok, kiváltképp a rengeteg vendégmunkásra, akik igyekeznek visszajutni a saját országaikba – magyarázta. Tehát

nyugaton az áruszállítás viszonylag zökkenőmentesen zajlik,

ellenben például a román határon, ahol hosszabb várakozásra kényszerülnek a fuvarozók. De Ausztriába, Németországba, Hollandiába, Belgiumba, Franciaországba és Olaszországba, ahová Szirmai Vera is szállít, zavartalanul lehet átjutni.

Arra is kitért, ő és kollégái abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy a cégük gondoskodott arról, hogy elássa őket maszkkal, gumikesztyűvel, illetve fertőtlenítőkendővel. De maguk is

rendkívül komolyan veszik a helyzetet, miután rengeteg emberrel kellene elvileg kontaktusba kerülniük egy-egy út során az áru felvételekor és annak leadásakor.

Azt a protokollt tartják: ha kiszállnak a járműből, legyen az egy sima kisbevásárlás, maszkot és kesztyűt vesznek, majd utána azt fertőtlenítve veszik le, mielőtt visszeülnének a volánhoz. Tehát nagyon komolyan veszik, miután nemcsak megfertőződhetnek, hanem hordozók is lehetnek – tette hozzá.

Meglátása szerint a szállítmánytól azonban nem kell tartaniuk, miután a legtöbb helyen teljesen automatikusan történik a berakodás, hogy gyakorlatilag részt sem vesznek abban. De a raktári dolgozók és ellátók is nagyon komolyan veszik a járványhelyzetet: védőfelszerelésben vannak és már nincs senkivel közvetlen kontakt jóformán. „Se egy raktárossal, se egy targoncással, se egy irodistával” – sorolta.

Mindenhol megjelentek az üveg- és plekszifalak, és felhívják a figyelmet a kellő távolságok betartására, ahogyan a fertőtlenítőszerekről is gondoskodnak kivétel nélkül.

Abban viszont változás nincs, hogy a kamionosok továbbra is a kabinjukban élnek, és az a lakásuk, úgymond „minigarzonjuk” – tette hozzá. Változás abban van, hogy amikor ki- és beszállnak a járműből, azt hogyan teszik, és milyen protokollt követnek – ismételte meg Szirmai Vera.

Az elvégezendő munka viszont csökkent, ugyanis például az ő cégük nagy részben az autógyártáshoz kapcsolódóan bonyolított fuvarokat, és miután azok Európa-szerte mind bezártak, így ez a szállítási szegmens kiesett, emiatt pedig

több furvarozócég is kénytelen volt, ha csak átmenetileg is, lehúzni a rolót.

Gyakorlatilag az élelmiszer- és dohányárun, a gyógyszereken és a gyógyászati segédeszközökön kívül nem nagyon van mit szállítani. A szolgáltatóipar teljes leállása pedig azt gererálja automatikusan, hogy ha nincs dologozó és üzletek, akkor nincs vásárlás sem, s akkor nincs mit szállítani, tehát előbb-utóbb a szállítóipar is leáll, vagy legalábbis nagy mértéken csökken – magarázta az InfoRádió volt munkatársa, akit szintén erről tájékoztatott az alkalmazója, így elképzelhető, hogy hamarosan haza kell térnie kényszerszabadságra.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×