eur:
414.58
usd:
398.72
bux:
79538.01
2024. december 23. hétfő Viktória
Utasszállító repülőgép emelkedik magasba a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyik kifutópályájáról. Balra a 2a terminál. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Megszólalt a Budapest Airport új vezetője az államosítás ügyében

Több mint 200 milliárd forintot terveznek elkölteni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér fejlesztésére a következő öt évben.

A kormány és a Budapest Airport kizárólag a repülőtér fejlesztéséről tárgyal - jelentette ki Rolf Schnitzler, a reptérüzemeltető új vezérigazgatója a Világgazdaságnak adott interjúban. Május óta közös munkacsoportban dolgoznak a repülőtér rövid és hosszú távú fejlesztésén és az új infrastruktúra tervezésén.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret két komoly nehézség érte az elmúlt években: 2008-ban a gazdasági válság, 2012-ben pedig a Malév csődje. Mostantól azonban új korszak kezdődik új fókusszal és új célokkal: a szolgáltatás minőségének emelésével és az utasélmény javításával. A vezérigazgató szerint a fejlesztésekre azért is szükség van, mert a légikikötő a mostani terminálokkal a csúcsidőszakokban elérte a kapacitása határait. A robbanásszerű utasszám-növekedés miatt legkésőbb 2025-ig el kell készülnie az új utasforgalmi épületnek, amellyel a mostaninál sokkal nagyobb forgalmat is nagyon magas színvonalon ki tudnak majd kiszolgálni.

A cég az elmúlt években 136 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre, és a tervezett fejlesztések összege a következő öt évben meghaladhatja a 200 milliárd forintot. A jelenlegi helyzetre is keresik a megoldásokat, a gyorsabb kiszolgálás érdekében két új biztonsági folyosót nyitottak, új check-in pultokat építettek, és bevezették az önkiszolgáló poggyászfeladást.

Az utasok földi kiszolgálását a légitársaságok által választott magáncégek végzik, az ő gyengébb minőségű munkájukra nincs ráhatása a Budapest Airportnak, ezért Rolf Schnitzler szerint szabályozási oldalról kellene megoldani a problémákat, mert az utaspanaszok a reptér hírnevét rontják.

Címlapról ajánljuk
Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

A magdeburgi tragédiáról, annak társadalmi hatásáról, egy AfD-szimpatizáns szaúdi orvos megítéléséről, valamint a német belpolitikai helyzetről is beszélt Prőhle Gergely volt berlini nagykövet, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukács Intézet programigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában. Bemutatott egy olyan megközelítést, ami megelőzhetővé tenné az ilyen tragédiákat, és valamiféle társadalmi békesség felé is elvezethetne.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
A zöld ipar kérdése még fontosabbá vált

A zöld ipar kérdése még fontosabbá vált

Az Európai Unió öt évvel ezelőtt, amikor elindította az Európai Zöld Megállapodást (European Green Deal), a klímaváltozás elleni küzdelem globális élharcosaként pozícionálta magát. A fenntartható gazdaság kiépítése azonban mostanra még fontosabbá vált, mivel a globális felmelegedés következményei és költségei egyre súlyosabbak. Ráadásul az Ukrajna elleni orosz inváziót követő földgázválság is rámutatott arra, hogy fel kell gyorsítani a dekarbonizációt az EU energiaellátásának biztosítása, az energiaköltségek csökkentése és a társadalmi kohézió előmozdítása érdekében. Az egykor klímavédelmi programként indult politika ma már az EU egzisztenciális kihívásainak kezelésében segíthet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×