Homolya Róbert az InfoRádió Aréna című műsorában elmondta: a társaságnál már létrehoztak egy havária-központot, 5 perccel nagyobb késésnél már innen igyekeznek tájékoztatni az utasokat.
A MÁV vezetője jogosnak nevezte az információszolgáltatást érő kritikákat. Közölte: új utastájékoztatási szemléletre van szükség.
Homolya Róbert beszélt arról is, hogy az utasszám-növekedéshez versenyképesebb vasúti szolgáltatásra van szükség, ezt egyebek mellett pontosabb menetrenddel, több P+R parkoló létesítésével, a jegyvásárlási szolgáltatások korszerűsítésével kívánja elérni a MÁV Zrt.
Nincs szó létszámleépítésről a vasúttársaságnál
– a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában arról is beszélt, hogy nagyjából ezer fős a létszámhiány a cégnél, a betöltetlen álláshelyek száma tavalyhoz képest csökkent.
Hozzátette: automatizálással bizonyos területeken lehet munkahelyeket kiváltani, példaként említette a forgalomirányítást. A vasúttársaság vezetője kiemelte, hogy generációs probléma is fennáll a cégnél, vagyis öregszik a vasutas-társadalom, sokan mennek nyugdíjba.
Homolya Róbert az utóbbi napok vonatkéséseit, járatkimaradásai azzal indokolta, hogy a szerelvények átlagéletkora 30-40 év.
Hangsúlyozta: ahhoz, hogy a MÁV versenyképes legyen, invesztálni kell pályafelújításba, a vasúti kocsik, szerelvények korszerűsítésébe, ezek révén a menetrend fenntarthatóságába.