Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: MÁV Zrt.

Tartsa nyitva a szemét, feltűnik Magyarországon az új emeletes motorvonat

Az első két emeletes motorvonatát már külföldre küldte tesztekre a MÁV-Start, most pedig a harmadik is elkészült, amit viszont Magyarországon lehet majd sűrűn látni.

A Stadler és a MÁV-Start két évvel ezelőtt írt alá keret-megállapodást 40 darab KISS motorvonat szállításáról, amelynek 617 millió 500 ezer euró a beszerzési értéke. Ebből 2017 augusztusában 11 darab, 2018 decemberében 8 darab, majd 2019 szeptemberében a további 21 darab emeletes motorvonat gyártásáról írtak alá szerződést a felek.

A MÁV-Start július közepén mutatta be első két példányt a KISS emeletes vonatból, majd a gyártóval külföldre küldték a járműveket: az egyikkel Csehországban, a másikkal Németországban végeznek próbafutásokat a típusengedély megszerzéséhez.

A harmadik szerelvény összeszerelése és beüzemelése a napokban fejeződött be - írta az iho.hu közlekedési portál, hozzátéve, hogy a 815 003 pályaszámú KISS-t viszont már

gyakran lehet majd látni Magyarországon a következő hetek, hónapok során, elsősorban a győri, 1-es vonalon,

mivel a MÁV-Start és a svájci gyártó a típusengedélyhez szükséges magyarországi teszteket ezzel a vonattal hajtja majd végre.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×