Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
A MÁV Start Zrt. 432-es sorozatszámú villamos meghajtású mozdonyokkal vontatott két személyszállító szerelvénye indulás előtt a Keleti pályaudvar 13-as és 11-es vágányán. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Megszólalt a MÁV a szerdai botrányról

Rossz munkaszervezés miatt maradt ki szerdán négy elővárosi vonat Budapest és Pécel között, nem pedig a mozdonyvezetők hiánya miatt - cáfolta a sajtóban megjelent híreket csütörtökön a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója.

A személyi felelősségre vonás nem marad el, mondta Loppert Dániel hangsúlyozva, hogy nincs hiány mozdonyvezetőkből, az a legjobban kereső állás a vasúttársaságnál. Átlagosan bruttó 650 ezer forint a fizetésük, egyes mozdonyvezetők bére pedig meghaladja a bruttó egymillió forintot.

Tavaly júniusban 1180 betöltetlen pozíció volt a vasúttársaságnál, amely idén júniusra 1073-ra, mintegy 10 százalékkal csökkent. Álláspontja szerint ez nem akkora hiány, amely hatással van a működésre. A teljes cégcsoport 38 ezer munkavállalójához képest 2,5 százalékot tesz ki, amelyet többletmunkával, illetve munkaszervezéssel könnyen át lehet hidalni.

A kommunikációs igazgató elmondta, hogy egyre kevesebb pénztárosra van szükség az utasok jegyvásárlási szokásainak változása miatt, egyre többen vesznek MÁV alkalmazáson vagy interneten jegyeket.

A jegypénztárakat fokozatosan kivezetik, illetve azokat utascentrummá szervezik át.

A jegyvizsgálóknál a betöltetlen pozíciókat munkaszervezéssel oldja meg a vasúttársaság - tette hozzá.

Kitért arra is, hogy a menetrend betartásához tárgyi feltételek is hiányoznak. A Cegléd-Szolnok vonalon a járatkimaradások jelentős része abból adódik, hogy a mozdonyok átlagéletkora 40 év. Ezen jelentősen javít majd a jövőre érkező 19 darab KISS motorvonat.

A MÁV közelmúltbeli problémás eseteiről itt írtunk részletesen.

Homolya Róbert elnök-vezérigazgató csütörtökön 18 órától az InfoRádió Aréna című műsorának vendége lesz.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×