eur:
411.03
usd:
395.2
bux:
79322.49
2024. november 22. péntek Cecília
Az M6-os autópálya B jelzésű alagútja Bátaszék közelében 2018. május 13-án.
Nyitókép: MTI Fotó: Sóki Tamás

Új autópálya épül, már veszik a telkeket

Elkezdődött a területek felvásárlása az M6 autópálya Bólytól a horvát határig vezető nyomvonalán, valamint az előzetes régészeti feltárás is.

Zajlanak az M6-os autópálya Bóly-Ivándárda (horvát országhatár) közötti szakaszának előkészítési munkái. A kivitelezési tervek már elkészültek és megindult az ingatlanok kisajátítási folyamata is. Az érintett szakaszon megkezdődött a régészeti próbafeltárás.

Az autópályával kapcsolatban 2016-ban környezeti hatástanulmány készült. Öt helyen épül vadátjáró, a vízi élőhelyek védelme érdekében a csapadékvizek tisztítására négy helyen tisztítót építenek - írja a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása alapján a hellovidek.hu.

A horvát országhatárig futó, csaknem 20 kilométeres szakasz 2x2 sávos gyorsforgalmi lesz, fizikai elválasztással. Az M6-M60 befejezése Babarc, Szajk, Nagynyárád, Bóly, Töttös, Lippó, Ivándárda településeket érinti. A szakasz az M60 elválási csomóponttal együtt négy külön szintű csomóponttal, egy komplex és egy egyszerű pihenőhellyel, két híddal, két tengelysúlymérővel és egy mérnökségi teleppel épül.

A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a beruházás összesen 414 magántulajdonban lévő ingatlant és 24 állami tulajdonú ingatlant érint. Közben augusztusban elkezdődtek a régészeti próbafeltárások is a Bóly és Lippó, valamint a Lippó és Ivándárda közti szakaszokon, amelyek várhatóan az ősz folyamán le is zárulnak. A sztrádaszakasz kivitelezés megkezdésének pontos időpontja függ a jelenleg zajló ingatlankisajátítási, régészeti folyamatok eredményeitől. A konkrét munkálatok a legkorábban 2020. március 31-én kezdődhetnek el.

Elkészültek a nyomvonaltervek az M60 gyorsforgalmi út Pécs–Barcs közötti szakaszra is. A tervezett gyors út kétszer kettő forgalmi sávos, mindkét oldalon burkolt padkával ellátott, középen vezetett elválasztó sávval rendelkező, 110 kilométeres óránkénti tervezési sebességű lesz, amely biztosítja a csatlakozó területek megközelíthetőségét is. Az építés tervezet két ütemben valósul majd meg: első ütemben Pécstől Szigetvárig, második ütemben Szigetvár és Barcs között, ahol a nyomvonal 64,4 kilométer lesz.

Címlapról ajánljuk

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×