eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 18. szombat Alexandra, Erik
Egy alkalmazott a Mercedes-Benz gyár összeszerelő üzeme előcsarnokában Kecskeméten 2017. szeptember 21-én. Ezen a napon letették az autógyár közvetlen szomszédságában felépülő új képzési központ alapkövét.
Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor

Világszerte visszaesés van, de a kecskeméti Mercedes nem lassít

Nem áll le az új kecskeméti Mercedes-üzem építése, sőt 250 millió eurónyi értéket már be is építettek - nyilatkozta az InfoRádióban a kecskeméti Mercedes-gyár kommunikációs igazgatója, Ludvig Orsolya. A kérdés csak az, milyen terméket gyárt majd a vállalat ott.

Az autóipar egy igencsak kihívásokkal teli időszakot él át, mind a piac, mind a technológia, mind a vevői igények változékonysága miatt, ez pedig - mint Ludvig Orsolya, a kecskeméti Mercedes-gyár kommunikációs igazgatója az InfoRádióban fogalmazott - nem hagyja érintetlenül a szereplőket.

"A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában rengeteg fejlesztés zajlik a mostani bővítés mellett is, a nálunk gyártott kompakt autók, vagyis kicsi Mercedesek aranykorukat élik, szinte nem tudunk eleget gyártani, az igény erre tehát folyamatosan növekszik. A gyár teljes kapacitással működik, a termelési program pedig már a következő évre is telített" - hangsúlyozta Ludvig Orsolya, aki emlékeztett arra is, hogy a napokban sokat idézett Handelsblatt is úgy említi a kecskemétit mint "a Daimler mintagyárát", amire büszkék is.

A Mercedes a hivatalos közlés szerint "jól érzi magát Magyarországon", a dolgozókkal és a támogató közigazgatással egyaránt elégedett;

Kecskemét ma már "kompetenciaközpont", ahonnan a mexikóvárosi és a pekingi gyár beüzemelését támogatni tudják.

A gyár bővítésének leállításáról - mint Ludvig Orsolya határozottan kijelentette - nincs szó, az első épület, a felületkezelő üzem hamarosan elkészül, jelenleg is már 250 millió eurós beruházás történt.

"Tartalmi kérdésekben zajlanak egyeztetések, elsősorban a termékportfóliót illetően; az igények, a trendek, a szabályozások mind befolyásolják, hogy az autóipari gyártók merre haladjanak, így a Daimler is folyamatosan felülvizsgálja a termékportfólióját. Ez természetes folyamat, a vállalat ezt globális szemüvegen keresztül teszi" - tette hozzá a kommunikációs vezető:

nem Kecskemét a fókusz, hanem a teljes Daimler-konszern.

Elmondta még a szakember, hogy: "nagyon hasonló beruházás" fog elkészülni Kecskeméten ahhoz képest, amit eltervezett a cég.

Mint fogalmazott, az autógyártás iparága komoly fordulóponthoz közeledik, nagyon fontos a fenntarthatóság kérdése - ennek három lába van, a környezeti, a gazdasági és a társadalmi.

A Handelsblatt cikke egyébként a BMW-t is említi, mint amely gyár halaszthatja beruházásait, ezzel a fejezettel kapcsolatban is az InfoRádiónak reagáltak Debrecenből.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Tényleg megvan a válasz az ősi piramisok titkára?

A Nílus egy mára teljesen eltűnt, ősi mellékága mentén épültek fel az ókori egyiptomi piramisok, köztük a híres gízai piramis, több mint négyezer éve - állapította meg a piramisok építésének rejtélyét kutató amerikai kutatócsoport.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Új csodagyógyszer híre terjed a világban: megnéztük, mekkora az érdeklődés

Új csodagyógyszer híre terjed a világban: megnéztük, mekkora az érdeklődés

A Novo Nordisk által végzett tanulmány szerint a Wegovy nevű gyógyszerét szedő betegek négy év elteltével átlagosan 10%-os súlycsökkenést értek el. Megnéztük, mekkora volt az internetes keresési érdeklődés a Wegovy iránt az elmúlt években és napokban világszerte, valamint Magyarországon. Emellett megnéztük azt is, hogyan teljesít a Google-keresésekben a Wegovy konkurense.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×