eur:
413.94
usd:
396.69
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Egy alkalmazott a Mercedes-Benz gyár összeszerelő üzeme előcsarnokában Kecskeméten 2017. szeptember 21-én. Ezen a napon letették az autógyár közvetlen szomszédságában felépülő új képzési központ alapkövét.
Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor

Világszerte visszaesés van, de a kecskeméti Mercedes nem lassít

Nem áll le az új kecskeméti Mercedes-üzem építése, sőt 250 millió eurónyi értéket már be is építettek - nyilatkozta az InfoRádióban a kecskeméti Mercedes-gyár kommunikációs igazgatója, Ludvig Orsolya. A kérdés csak az, milyen terméket gyárt majd a vállalat ott.

Az autóipar egy igencsak kihívásokkal teli időszakot él át, mind a piac, mind a technológia, mind a vevői igények változékonysága miatt, ez pedig - mint Ludvig Orsolya, a kecskeméti Mercedes-gyár kommunikációs igazgatója az InfoRádióban fogalmazott - nem hagyja érintetlenül a szereplőket.

"A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában rengeteg fejlesztés zajlik a mostani bővítés mellett is, a nálunk gyártott kompakt autók, vagyis kicsi Mercedesek aranykorukat élik, szinte nem tudunk eleget gyártani, az igény erre tehát folyamatosan növekszik. A gyár teljes kapacitással működik, a termelési program pedig már a következő évre is telített" - hangsúlyozta Ludvig Orsolya, aki emlékeztett arra is, hogy a napokban sokat idézett Handelsblatt is úgy említi a kecskemétit mint "a Daimler mintagyárát", amire büszkék is.

A Mercedes a hivatalos közlés szerint "jól érzi magát Magyarországon", a dolgozókkal és a támogató közigazgatással egyaránt elégedett;

Kecskemét ma már "kompetenciaközpont", ahonnan a mexikóvárosi és a pekingi gyár beüzemelését támogatni tudják.

A gyár bővítésének leállításáról - mint Ludvig Orsolya határozottan kijelentette - nincs szó, az első épület, a felületkezelő üzem hamarosan elkészül, jelenleg is már 250 millió eurós beruházás történt.

"Tartalmi kérdésekben zajlanak egyeztetések, elsősorban a termékportfóliót illetően; az igények, a trendek, a szabályozások mind befolyásolják, hogy az autóipari gyártók merre haladjanak, így a Daimler is folyamatosan felülvizsgálja a termékportfólióját. Ez természetes folyamat, a vállalat ezt globális szemüvegen keresztül teszi" - tette hozzá a kommunikációs vezető:

nem Kecskemét a fókusz, hanem a teljes Daimler-konszern.

Elmondta még a szakember, hogy: "nagyon hasonló beruházás" fog elkészülni Kecskeméten ahhoz képest, amit eltervezett a cég.

Mint fogalmazott, az autógyártás iparága komoly fordulóponthoz közeledik, nagyon fontos a fenntarthatóság kérdése - ennek három lába van, a környezeti, a gazdasági és a társadalmi.

A Handelsblatt cikke egyébként a BMW-t is említi, mint amely gyár halaszthatja beruházásait, ezzel a fejezettel kapcsolatban is az InfoRádiónak reagáltak Debrecenből.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×