Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla

Kínában 14,6 százalékkal estek az autóeladások áprilisban

Kínában már a tízedik egymást követő hónapban csökkentek az autóeladások áprilisban, részben a gazdasági növekedés lassulásának jeleként.

A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM azt közölte hétfőn, hogy áprilisban 1,98 millió autót értékesítettek, ami 14,6 százalék csökkenés tavaly áprilishoz képest.

Ezt megelőzően márciusban 5,2 százalék, februárban 14 százalék, januárban pedig 15,8 százalék volt a visszaesés.

Az elektromos és hibrid autók (new energy vehicles, NEV) áprilisi értékesítése ugyanakkor nőtt, éves összevetésben 18,1 százalékkal, 97 ezerre.

A szervezet az idei évre a tavalyival nagyjából megegyező számú új autó eladásával számol az ázsiai országban.

Kínában 2018-ban először csökkentek az autóeladások 1990 óta. Tavaly 28,1 millió új autót adtak el, ami 2,8 százalékos csökkenés 2017-hez képest, amikor az eladások 3 százalékkal bővültek, 2016-ban pedig még ennél is nagyobb mértékben, 13,7 százalékkal nőttek.

Tavaly az elektromos és hibrid autók értékesítése 61,7 százalékkal, 1,3 millióra nőtt, idén a CAAM 1,6 milliós számra számít.

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×