eur:
413.96
usd:
396.56
bux:
0
2024. december 23. hétfő Viktória
Pozsony, 2010. május 19.A VW Slovakia által közreadott felvételen egy munkás tisztogat egy elkészült Volkswagen személygépkocsit a német Volkswagen autógyár pozsonyi összeszerelő üzemében 2010. május 19-én. (MTI/VW Slovakia/Matthias Knoch)
Nyitókép: MTI/VW Slovakia/Matthias Knoch

Bezárta Kassa melletti üzemét a Volkswagen

A Volkswagen német autóipari konszern bezárta legkisebb szlovákiai gyárát az ország keleti részén. Az üzem a Kassa melletti enyickei ipari parkban működött 15 éven keresztül. Most több mint száz ember maradt állás nélkül. A gyár az orosz piacra készített gépjárműveket.

A kelet-szlovákiai gyárban 2004 óta 135 ezer autót raktak össze, melyeket Oroszországba exportáltak. Oliver Grünberg, a Volkswagen Slovakia igazgatótanácsának elnöke azzal indokolta a német autóipari óriás enyickei gyárával kapcsolatos lépését, hogy az orosz piacon már nincs igény arra, hogy az autókat itt szereljék össze, ezért a Kassa környéki csarnokait bérbe adja a gyár.

A Volkswagen üzemei Oroszországban Vlagyivosztok körül összpontosulnak. Mivel a helyi munkások nem voltak képesek a kívánt minőségi követelményeknek megfelelő autók gyártására, az oroszok magas behozatali vámot vetettek ki az importjárművekre. Ez egyedül úgy volt megkerülhető, hogy a már kész autókat előbb Szlovákiában szétszerelték, majd Vlagyivosztokban újból összeszerelték. Az orosz alkalmazottak így olyan készségekre tettek szert, amelyek birtokában mára a szlovákiai exportautók nélkül, maguk is képesek teljes értékű gépkocsik gyártására.

A Volkswagen pozsonyi vezetésének viszont eltökélt szándéka, hogy 2025-ig 30 százalékkal növeljék a fővárosi üzem hatékonyságát, ahol tavaly 408 208 gépkocsi gördült le a gyártósorról. A hatékonyság növelésének jegyében most szupermodern robotok bevetésével háromezer, főként munkaközvetítő ügynökségek révén alkalmazott munkásától válik meg a cég. Oliver Grünberg úgy fogalmazott, célzott restrukturalizációs folyamatok várnak a Volkswagenre.

„A gyártási folyamatok kiterjesztése is szóba kerülhet egy újabb kelet-európai üzemben.

Ugyanakkor nincs szó arról, hogy a Pozsonyban gyártott termékek másik üzembe történő célirányos áthelyezésére kerülne sor. Az azonban még nem dőlt el, hogy ez az újonnan létesülő gyár megépül-e, s ha igen, mikor” – fogalmazott Grünberg.

A szomszédos Csehországban a Cseh Autóipari Szövetség szerdán ismertetett adatai szerint 363 052 személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, ami éves összehasonlításban 3,8 százalékos csökkenést mutat. A legnagyobb csehországi autógyár, a Škoda Auto 231 280 kocsit gyártott, három százalékkal kevesebbet, mint 2018 első negyedében. A Hyundai termelése 12 százalékkal esett vissza.

A cseh autóipari szövetség azzal számol, hogy a gépkocsigyártás a második negyedévben újra emelkedő pályára áll és növekedni fog. Az év első negyede hagyományosan gyengébb, mint a többi része.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×