eur:
409.57
usd:
389.25
bux:
79028.9
2024. november 20. szerda Jolán
Gyártósor a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában 2015. március 25-én. A gyárban három éve kezdték meg a B-osztályú, 2013-ban a CLA, majd 2015-ben a CLA Shooting autók gyártását.
Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor

Ez a folyamat durván befolyásolhatja a magyarországi autógyárak jövőjét

Német sajtóértesülések szerint rendkívül nehéz időszak áll a német autógyártók előtt, ki kell igazítaniuk a kilátásokról szóló elképzeléseiket, és ennek a magyarországi üzemek lehetnek az első áldozatai.

A Portfolio szemlézi a Handelsblatt cikkét, amely a német BMW és Daimler autógyártók előtt álló rendkívül nehéz időszakot és annak várható következményeit vázolja fel, ezek pedig a lap szerint érintik a kecskeméti gyáregységet és a Debrecenbe tervezett üzemet is.

A cikk emlékeztet a BMW egymilliárd eurós debreceni nagyberuházásának tavaly nyári bejelentésére, és arra, hogy idén várható az alapkőletétel, ugyanakkor a cikk úgy tudja, hogy intenzív tárgyalások folynak a háttérben a debreceni üze felépítésének jövőjéről, mert tavaly ősz óta a piacok a vártnál rosszabbul teljesítenek.

A Handelsblatt emlékeztet arra, hogy a német prémium autógyártók nagy terveket szövögettek, főleg Magyarországon, így az Audi Győrben, a Mercedes Kecskeméten, tavaly óta pedig a BMW Debrecenben. A Mercedes szintén tavaly nyáron jelentette be, hogy egy második üzem felépítését tervezi, ám a társaság legutóbbi üzleti jelentéséből kiderült, hogy a személygépkocsik esetében a profitmarzs 9 százalékról 6 százalékra eset.

Miközben a BMW értékeli a helyzetet a Mercedes már döntött:

a lap információi szerint a Daimler vezetői megállították a kecskeméti gyár bővítését, a második üzem üzembe helyezését legalább egy évvel elhalasztották.

A cikk idézi a társaság HR-igazgatóját, aki egy interjúban arról beszélt, hogy minden erejükkel a cég hatékonyságának növelésén dolgoznak, átnézik a stratégiát, a portfóliót, a folyamatokat és a szolgáltatásokat. Az igazgató kizárta ugyan az általános létszámstop lehetőségét, elismerte ugyanakkor, hogy bizonyos területekre már most nem vesznek fel új embert.

A német autógyártók hivatalosan nem kívánták kommentálni a Handelsblatt információit. Az új termelési egységek esetleges elhalasztása azonban a cikk szerint azt jelzi, hogy több mint egy évtizeden át tartó bővülés után az amerikai és az európai piacok is telítődtek.

Címlapról ajánljuk

Titkosszolgálati jelentés: Oroszország vissza akarja szerezni az ellenőrzést Közép- és Kelet-Európa felett

A cseh Biztonsági Információs Szolgálat igazgatója közölte: az orosz titkosszolgálatok már most előkészítik a terepet ahhoz, hogy az ukrajnai háború lehetséges befejezése után megerősítsék Oroszország befolyását Csehországban. Michal Koudelka elutasította az orosz titkosszolgálatok képességeinek alábecsülését, szerinte a világ legjobbjai közé tartoznak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.20. szerda, 18:00
Takács Ernő
az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület elnöke
Donald Trump hadat üzent a mélyállamnak, de lehet, egyetlen dolog vezérli az egészben

Donald Trump hadat üzent a mélyállamnak, de lehet, egyetlen dolog vezérli az egészben

Bár a választás óta alig telt el bő két hét, Donald Trump megválasztott amerikai elnök egyre-másra jelöli a minisztereket és tanácsadókat a januárban hivatalba lépő kormányába. Noha néhány kinevezés papírformának tekinthető, és párnak akár örültek is washingtoni berkekben, Trump kiszemeltjei közül többen még saját pártjukon belül is port kavartak ellentmondásos múltjuk, vitatott álláspontjaik vagy tapasztalatlanságuk miatt. A Fehér Ház és a minisztériumok kulcsait 2025. január 20-án átvevő republikánus adminisztráció a status quo és az úgynevezett „deep state” felszámolását ígéri, egyetlen egy szempont azonban még ezeknél is fontosabb lehet Trump számára.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×