eur:
413.99
usd:
396.69
bux:
0
2024. december 23. hétfő Viktória
Új autó gyártásába kezd a győri Audi

Új autó gyártásába kezd a győri Audi

Jelentős fejlesztésekre készülnek a magyarországi autógyártók: a győri Audi megkezdi a Q3, a márka egyik húzó ­modelljének előállítását, a Mercedes új üzem építésével jelentősen növeli jelenlegi kapacitását. A Suzuki továbbra is Esztergomban gyártja a honi újautópiac legkedveltebb modelljét, a Vitarát.

Az Audi Hungaria ebben az évben megkezdi kompakt SUV modelljének, a Q3-nak a gyártását. Az új típus beindításához tavaly egy 90 ezer négyzetméteres üzemet építettek fel, ahol 700 robot támogatja majd az emberi munkát – írja a Magyar Idők. 

A Q3-ast Európában eddig a spanyolországi Martorellben gyártották. Az Audi tavaly nagyjából annyi autót és motort gyártott Győrben, mint az azt megelőző esztendőben, de idén jelentős kapacitásnövekedés várható, hiszen a Q3 megérkezése mellett a villanymotorgyártást is megkezdik az üzemben.

Ez az év a Mercedes kecskeméti autógyárában is a fejlesztésé lesz: bővítik az üzemet, új gyárat építenek és további 2500 embernek adnak munkát. A meglévő telep bővítése 580 millió eurós beruházással történik, az új üzem pedig egymilliárd euróba kerül. A munkát idén kezdik meg, a legmodernebb, Ipar 4.0 technológiát képviseli, és új, korszerű logisztikai koncepciót valósít meg.

A munkaerő fejlesztésére számos erőfeszítést tett a vállalat 2017-ben. Novemberben kapták meg diplomájukat az első művezetők, és indul a Mercedes–Benz Academy is. Szeptembertől mintegy 250 fiatal vesz részt gyakorlati képzésben.

A Magyar Suzuki Zrt. a múlt évben 15 161 új autót értékesített idehaza, ezzel a piac 13,04 százalékát szerezte meg. A japán márka modelljei közül a Vitara volt a legnépszerűbb 22 százalék feletti részesedéssel, 8786 vásárló választotta. Az SX4 S–Cross modellből 3407 darab kelt el Magyarországon. A háromezer Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki tízezernél több embert foglalkoztat.

Az Opel szentgotthárdi motorgyárával kapcsolatban egyelőre csak kérdőjeleket látni: a francia PSA-konszern tulajdonába került üzemben október-november folyamán két ütemben kétszáz (kölcsönzött) munkást küldtek el. Arról, hogy 2018-ban milyen tevékenységet terveznek a gyárban, hivatalos nyilatkozat nem született. Sajtóhírek láttak napvilágot arról, hogy a szlovákiai Trnavában lévő PSA-motorgyár bővítése helyett egy másik kelet-európai üzembe viszik a motorok gyártását, és ez lehet Szentgotthárd is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×