Infostart.hu
eur:
386.95
usd:
328.95
bux:
0
2025. december 26. péntek István

A BMW debreceni gyárában 2023 körül kezdődhet a termelés lapértesülés szerint

A BMW debreceni üzemében 2023 körül kezdődhet a termelés - írta a Stuttgarter Zeitung című német lap szerdán a német autógyártó társaságtól származó adatokra hivatkozva.

A beszámoló szerint a BMW egy szóvivője a lapnak elmondta, hogy az üzemben hagyományos, elektromos és hibrid meghajtású modelleket is gyárthatnak majd. Arról még nincs hivatalos döntés, hogy pontosan mely modellek készülnek Debrecenben. Az viszont biztosnak tűnik, hogy csak BMW kocsikat gyártanak majd, a társasághoz tartozó Mini modelljeinek gyártására a szóvivő tájékoztatása szerint nem jön szóba az új, magyarországi üzem.

Ezzel kapcsolatban a Stuttgarter Zeitung megjegyezte, hogy a Miniket az Egyesült Királyságban gyártják, és a termelés folytatása a brit uniós tagság megszüntetése (Brexit) miatt gondokat okozhat a BMW-nek.

A lap hozzátette: a társaságnál hangsúlyozták, hogy csak gazdasági szempontok alapján választották ki Debrecent egy új üzem helyszínének, politikai megfontolásoknak nem volt szerepük a döntésben.

Meg nem nevezett vállalati döntéshozók kiemelték, hogy munkaerőpiaci érvek is a térség mellett szólnak, a képzett munkaerő megfelelő mennyiségben áll rendelkezésre, Németországban viszont lassan szűkössé válik a kínálat.

Fontos az is, hogy a németországi üzemek hálózata elérte az ideálisnak számító méretet, ráadásul alig találni már a bővítésükre alkalmas területet,

Debrecen pedig elég közel van ahhoz, hogy bekapcsolják a hálózatba, és az új gyárat jól lehet bővíteni majd.

Az üzemben évi 150 ezer autót gyárthatnak, de ez csak a kezdeti kapacitás, így csak az első lépést jelentheti az a legkevesebb ezer munkahely, amelyet a nagyjából egymilliárd eurós (322 milliárd forint) beruházással teremtenek - áll a Stuttgarter Zeitung beszámolójában.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden jelentette be, hogy a BMW gyárat épít Debrecenben. A tárcavezető elmondta: a város melletti 400 hektáros területen a legmodernebb gyártási technológiákkal, egy gyártósoron állítanak elő autókat.

Szijjártó Péter hangsúlyozta: a beruházás értéke meghaladja az egymilliárd eurót, és már az elején több mint ezer munkahely jön létre.

Kifejtette: a gyár helyszínének kinézett terület a jövő év második felére kerül a BMW tulajdonába, és jövőre már megkezdik a munkaerő toborzását.

Salgó András, a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója az MTI kérdésére ismertette, hogy az új üzem a világpiacra fog autókat gyártani, az építkezés pedig várhatóan 2019 második felében indul.

Az 1916-ban alapított BMW AG (Bayerische Motoren Werke) prémium kategóriás személygépkocsikat és motorkerékpárokat gyárt. A vállalat 2017 végén 130 ezer alkalmazottat foglalkoztatott világszerte, munkavállalóinak száma így 4,2 százalékkal nőtt 1 év alatt. Értékesítési árbevétele 2017-ben 98,7 milliárd euró volt az előző évi 94,2 milliárd euró után. Az adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredmény 9,880 milliárd euróra nőtt 9,386 milliárd euróról. Nettó nyeresége 8,7 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 6,9 milliárd euróról. Egy törzsrészvényre jutó nyeresége 13,12 euróra emelkedett 10,45 euróról.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×