A Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója a vállalat budapesti sajtótájékoztatóján közölte, hogy a Mercedes autók gyártója, a stuttgarti székhelyű Daimler AG tavaly világszerte 3,4 millió járművet adott el 2018-ban. Jörg Schmidt az előző évit csaknem 100 ezer járművel felülmúló értékesítést eredményesnek nevezte, tekintettel a dízelbotrány hatásai és a nemzetközi kereskedelmi vitákra.
A globális forgalomból a Mercedes-Benz Hungária Kft. kiemelkedő részesedést ért el, hiszen - mint fogalmazott -
még sosem volt olyan év, amikor a magyar piacon 4 ezernél több személyautójuk kelt el. Különösen sikeres volt 2019 utolsó 4 hónapja, ráadásul a haszongépjárművek eladása is bővült.
A Mercedes-járművek teljes magyarországi értékesítése 2015 óta megduplázódott, ezzel elérte a válság előtti szintet, az árbevétel tavaly 7 százalékos bővüléssel 108 milliárd forintra nőtt. A magyarországi leányvállalat vezetője főként az értékesítési hálózatnak tulajdonítja az eredményeket. Hozzátette, hogy a magyar piacon elkelt Mercedesek negyede a kecskeméti gyárban készült.
Jörg Schmidt arra számít, hogy az idén a Daimler értékesítése világszinten enyhén bővül, a
Mercedes-Benz Hungária Kft. pedig 2019-ben ismét kétszámjegyű növekedést tervez a személyautók értékesítésében.
A 2018-as év gazdasági szempontból hasonlított a 2017-eshez, ami rekord esztendőnek számított – mondta az InfoRádiónak Ludvig Orsolya, a kecskeméti gyár kommunikációs vezetője. Hozzátette, több mint 190 ezer autó gördült le a gyártósorról, az árbevétel meghaladta a 3,5 milliárd eurót.
Nyugdíjba vonult az első autó, amit itt készítettek, a régi típusú B-osztályú Mercedes, illetve elkezdték az új generációs kompakt autók – az A-osztály és a CLA – gyártását – tette hozzá Ludvig Orsolya. Utóbbi különlegessége, hogy
kizárólag Magyarországon készül, és két piacon – Németországban és Kínában – is minőségi elismerést kapott.
A cég képzési programja bővül, ősszel átadták a Mercedes Benz Academy Kecskemétet – említette a kommunikációs vezető, hozzátéve: bíznak abban, hogy a megnövekedett kapacitást ki is tudják használni, és a következő iskolai évben még több diák tanul a közép- és a felsőfokú duális képzésen is.
Ludvig Orsolya elárulta:
az idei évben is hasonló lesz a gyártási kapacitás, mint tavaly, és közel 200 ezer autó gördül majd le a gyártósorokról.
Hesz Tamás értékesítési és marketingvezető hangsúlyozta: a Mercedes világszerte és itthon is a prémium piac vezető márkája.
A sikerben nagy szerepet játszanak a kecskeméti gyárban készült modellek.
Szerinte az autóiparban 2019-ben pozitív stagnálás várható, a hazai piac pedig tovább növekszik. Mint mondta: Magyarországon egyrészt öreg az autóállomány, másrészt az Európai Unióban itt a harmadik legkisebb az ezer főre jutó autók száma. Hesz Tamás éppen ezért növekedést vár.