eur:
395.35
usd:
368.37
bux:
71809.38
2024. július 2. kedd Ottó
Frankfurt, 2018. január 29.2017. augusztus 2-án Frankfurtban készített kép egy dízel Volkswagen kipufogóiról. Német újságok 2018. január 28-i beszámolói szerint a Volkswagen, a Daimler és a BMW által alapított és időközben már megszűnt, a szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatócsoport (EUGT) megbízásából az aacheni Egyetemi Kórház egyik intézete 25 emberen tanulmányozta a dízel üzemanyag füstjében lévő egyik gáz, a nitrogén-dioxid (NO2) hatását. (MTI/AP/Michael Probst)
Nyitókép: Michael Probst

Stuttgart kimondta: vége a dízelautók világának

Egyelőre csak a 10 évnél öregebb kocsikat érinti a városi rendelkezés, amit egy sor német város ígért, de csak a Porsche és a Mercedes hazája öntött rendelkezés formájába.

Tavaly már érkeztek arról hírek, hogy Stuttgartból akár már 2019-től kitilthatják az öregebb dízlemotorral felszerelt járműveket; az Autoblog.hu portál friss cikkéban azt írja, az Euro 4-es modelleket is érintően már most, április 1-től életbe lép a szabályozás, mely szerint a német város "zöld zónájában" tilos lesz a súlyosan környezetszennyező járművek használata, és ez bizony nem csak a látogatóknak, a lakosoknak is szóló tiltás.

Egyedi engedélyt persze lehet kérni a mentességre.

A tíz évesnél fiatalabb autókat egyelőre nem érinti a szabályozás, az összeállítás gyanúja szerint a túl sok érintett miatt ennek már politikai következményei lehetnek.

Bár korábban ígérgette, Frankfurt, Berlin és Hamburg még nem hozott hasonló rendelkezést.

Párizs, Madrid, Mexikóváros, valamint Athén 2025-re tervez valamilyen hasonló szigorítást.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.02. kedd, 18:00
Yann Caspar
a Matthias Corvinus Collegium Európai Tanulmányok Műhelyének kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×