Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.96
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Frankfurt, 2018. január 29.2017. augusztus 2-án Frankfurtban készített kép egy dízel Volkswagen kipufogóiról. Német újságok 2018. január 28-i beszámolói szerint a Volkswagen, a Daimler és a BMW által alapított és időközben már megszűnt, a szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatócsoport (EUGT) megbízásából az aacheni Egyetemi Kórház egyik intézete 25 emberen tanulmányozta a dízel üzemanyag füstjében lévő egyik gáz, a nitrogén-dioxid (NO2) hatását. (MTI/AP/Michael Probst)
Nyitókép: Michael Probst

Stuttgart kimondta: vége a dízelautók világának

Egyelőre csak a 10 évnél öregebb kocsikat érinti a városi rendelkezés, amit egy sor német város ígért, de csak a Porsche és a Mercedes hazája öntött rendelkezés formájába.

Tavaly már érkeztek arról hírek, hogy Stuttgartból akár már 2019-től kitilthatják az öregebb dízlemotorral felszerelt járműveket; az Autoblog.hu portál friss cikkéban azt írja, az Euro 4-es modelleket is érintően már most, április 1-től életbe lép a szabályozás, mely szerint a német város "zöld zónájában" tilos lesz a súlyosan környezetszennyező járművek használata, és ez bizony nem csak a látogatóknak, a lakosoknak is szóló tiltás.

Egyedi engedélyt persze lehet kérni a mentességre.

A tíz évesnél fiatalabb autókat egyelőre nem érinti a szabályozás, az összeállítás gyanúja szerint a túl sok érintett miatt ennek már politikai következményei lehetnek.

Bár korábban ígérgette, Frankfurt, Berlin és Hamburg még nem hozott hasonló rendelkezést.

Párizs, Madrid, Mexikóváros, valamint Athén 2025-re tervez valamilyen hasonló szigorítást.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×