Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója szerint a dráguló üzemanyag miatt főként a magas üzemelési költségekkel működő légitársaságokra nehezedik nagy nyomás. Mint a Világgazdaságnak adott interjúban kifejtette, a Wizz Air helyzete ebből a szempontból kedvezőbb, hiszen alacsonyabb költségekkel dolgozik.
Váradi József a légitársaságokat érintő konszolidációs hullám folytatására számít, és arra, hogy az emelkedő olajár felgyorsíthatja ezt a folyamatot.
A légitársaságnak, amely tavaly 22 százalékkal javította adózott eredményét, ambiciózus növekedési tervei vannak.
A folyó pénzügyi évre 36 millió utassal számolnak, ami 20 százalékos növekedés lenne az előző évhez képest. Magyarországon 24 százalékos árbevétel-növekedést terveznek a 2019-es pénzügyi évben, ehhez több új útvonallal bővítik a kínálatot. Váradi József ugyanakkor megerősítette,
nem gondolkodnak akvizícióban, és továbbra sem készülnek a magyar tőzsdére,
inkább azt figyelik, milyen hatása lesz a Brexitnek a londoni értéktőzsdére bevezetett részvények árfolyamára, illetve a konszolidációval járó piaci réseket igyekeznek kihasználni.
Arról a nem túl kedvező fogadtatású intézkedésükről, hogy felár megfizetéséhez kötik az ülésválasztást, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta, utasaik 70 százaléka nem fizet helyjegyet, számukra az új rendszer olcsóbbá teszi az utazást, a szisztémával pedig a légitársaság célja az, hogy alapjegyáraik versenyképesebbek legyenek a piacon.