eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 18. szombat Alexandra, Erik
Varsó, 2018. március 13.Magyarország és a magyar kormány szimpatizánsai gyülekeznek a varsói központi pályaudvaron, mielőtt a  Gazeta Polska lengyel hetilap klubjainak szervezésében Budapestre indulnának vonattal 2018. március 13-án. A lengyel csoport az 1848-49-es forradalom és szabadságharc évfordulója alkalmából rendezett ünnepségeken vesz részt a magyar fővárosban. (MTI/EPA/Leszek Szymanski)
Nyitókép: LESZEK SZYMANSKI

Egy város, ahová jobb lesz vonatozni, mint repülni

Döntött a kormány a Budapest-Varsó gyorsvasút részletes megvalósíthatósági tanulmányának elkészítéséről. Az erről szóló részletek megjelentek a Magyar Közlönyben.

A Magyar Közlöny szerdai számában megjelent határozat szerint a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a 2018-as költségvetésből 500 millió, a 2019-es büdzséből pedig egymilliárd forintot fordítanak. A tanulmány elkészítéséért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a felelős.

A Varsó-Budapest gyorsvasút megépítéséről Mateusz Morawiecki lengyel, és Orbán Viktor magyar kormányfő januári találkozóján kezdődtek el az egyeztetések. Februárban pedig a lengyel infrastruktúráért felelős miniszter és a magyar külgazdasági és külügyminiszter is tárgyalt erről Varsóban.

Szijjártó Péter február elején az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta: a megvalósíthatósági tanulmányokra – amelyben a Budapest-Varsó és a Budapest-Kolozsvár gyorsvasút megépítésének terve is szerepel - két és fél milliárd forintot már jóváhagyott a magyar a kormány.

"Közép-Európa ma az a térsége Európának, amely teljes mértékben kimarad a gyorsvasút-hálózatból."

Sok esetben egy jó gyorsvasúti közlekedés sokkal kedvezőbb az emberek számára, mint adott esetben a repülés. Ezért itt Közép-Európában több ilyen terv is van folyamatban. A Budapest és Varsó közötti gyorsvasút összeköttetés Pozsonyon, Brnón és Krakkón keresztül, valamint a Budapest-Kolozsvár gyorsvasúti összeköttetés, azzal, hogy továbbmegy Bukarest irányába - tette hozzá Szijjártó Péter.

A külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy jelenleg Varsóba 12,5 óra alatt lehet eljutni vonattal, ami nem teljesen versenyképes.

"Egy olyan gyorsvasútnál, ahol a végsebesség több, mint 250 km/óra, ott 4-4 és fél órára leosztható lenne a menetidő. "

A Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint a Budapest-Varsó gyorsvasút megépítésének tervéről a fejlesztési miniszternek 2020. január 31-ig kell jelentést terjesztenie a kormány elé a feladat végrehajtásáról, illetve 2020 március 15-ig kell előterjesztést felterjeszteni a beruházás megvalósításáról, köztük a kivitelezéshez és az üzemeltetéshez kapcsolódó feladatokról, valamint a költségekről, a forrásigényről és az építés ütemezéséről.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Az orosz eliten belüli harcokról is szól Putyin mostani minisztercseréje

Az orosz eliten belüli harcokról is szól Putyin mostani minisztercseréje

Oroszországban, ha egy közszereplő ellen büntetőeljárás indul vagy elítélnek, két dolog szokott igaz lenni: az adott személy ellenzi Vlagyimir Putyin uralmát vagy az ukrajnai „különleges katonai műveletet”, illetve nem számít magas rangú tisztviselőnek. Az állítólag kenőpénzt elfogadó Timur Ivanov védelmi miniszterhelyettes áprilisi letartóztatása baljóslatúan nem a fenti szabályt követte. Rávilágít továbbá az oroszországi befolyásos csoportok közötti feszültségek elmélyülésére, miközben a zsarnok részéről nem látszanak a koherens vezetés jelei.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×