eur:
411.18
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Ezt kell tenni, hogy megtérülhessen a kátyúkár

Ezt kell tenni, hogy megtérülhessen a kátyúkár

Tavaly és tavaly előtt mintegy 700 kilométernyi, idén azonban már több mint 1200 kilométernyi országos közút újulhat meg, 160 milliárd forintból - mondta az InfoRádió kérdésére Pécsi Norbert, a Magyar Közút kommunikációs vezetője. Arról is beszélt, hogyan kell bejelenteni a kátyúkárt és hogyan vizsgálják a bejelentéseket.

Országszerte elsősorban a mellékutakon alakultak ki burkolathibák a fagy, a hó és az esőzések miatt - mondta az InfoRádiónak Pécsi Norbert, a Magyar Közút kommunikációs vezetője.

A 32 ezer kilométeres közúthálózat 54 százaléka teljes körű felújításra szorul.

Mint mondta, a téli hónapokban és jelenleg is folyamatosan javítják az útburkolatot - télen a kevésbé tartós hidegaszfaltos javítást végzik, hamarosan pedig már a melegaszfaltos munkákat is elkezdik.

Míg 2016-17-ben 667 kilométernyi országos közút újult meg, addig idén már több mint 1200 kilométernyi országos közút újulhat meg. Az idei útfelújítási programban első körben a legrosszabb állapotú mellékúthálózaton kezdik el a felújítást.

Idén két útfelújítási program indul, 1250 kilométernyi gyorsforgalmi fő- és mellékút újul meg mintegy 160 milliárd forintból.

A társaság 2017-ben összesen 666 kátyúval kapcsolatos kárbejelentést kapott, ennek közel felét jóvá is hagyták.

Éves szinten mintegy 15-20 millió forint kárösszeget fizetnek ki.

Ez a tendencia várhatóan 2018-ban is folytatódik majd.

Mit kell tenni?

A kátyúkárt mindig az adott út kezelőjének kell bejelenteni.

  • A Magyar Közút felel az országos gyorsforgalmi úthálózatért, kivéve a koncessziós kezelésben lévő M5-ös és M6-os autópályákat, illetve hozzájuk tartoznak a településeket összekötő fő- és mellékutak, valamint ezen utak településeken átvezető szakaszai (a www.kozut.hu oldalon van letölthető kárbejelentő űrlap). Minden más út a helyi önkormányzatok kezelésében van.
  • Budapesten a fő- és tömegközlekedési útvonalak a Budapest Közúthoz, a többi út a helyi önkormányzatokhoz tartozik.

Kárbejelentés után biztosítási szakértő vizsgálja meg a helyszínt és a kárt is, és eldönti, hogy a bejelentett kár arányos-e a kárösszeggel.

Almássy Kornél, a Budapest Közút vezérigazgatója arról tájékoztatta az InfoRádiót, hogy az elmúlt egy hónap időjárása nagyon megviselte a fővárosi úthálózatot.

Tíz brigáddal dolgoznak nappal, és kisebb létszámmal ugyan, de éjjel is zajlanak a munkálatok. Több ideiglenes kátyújavításhoz visszatérnek tavasszal a végleges javításra.

Almássy Kornél hozzáfűzte: pontos képük van arról, hogy Budapesten hol, mennyi kátyú keletkezett, mert az útellenőrzési szolgálatuk naponta ellenőrzi a fővárosi úthálózatot. Emellett folyamatosan várják a lakossági bejelentéseket.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×