eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina
Az internetes oldal üzemeltetője nem ura saját felületének

Az internetes oldal üzemeltetője nem ura saját felületének

Több módon is el lehet azt érni, hogy egy weboldalon vagy Youtube-csatornán ne jelenjen meg az üzemeltető által nem kívánt tartalom hirdetés formájában – hívta fel a figyelmet a kiberbiztonsági szakértő. Krasznai Csaba kiemelte: ezt hirdetési blokkoló beállításával el lehet érni. Ebben az esetben az üzemeltető saját maga adja el hirdetési felületeit vagy eleve lemond a hirdetési bevételről.

A Facebook közel 30 ezer típusú adatot gyűjt rólunk,

ezeknek a segítségével igyekszik meghatározni az érdeklődési körünket, hogy a hirdetők minél hatékonyabban érhessék el célközönségüket – mondta az InfoRádiónak Krasznai Csaba. A kiberbiztonsági szakértő hozzátette: ezt teszik keresőoldalak, és más – több száz millió, több milliárd felhasználóval rendelkező – honlapok is. „Ez tehát az az ok, ami miatt gyanúsan mindig olyan találatokat, illetve olyan hirdetéseket kapunk, ami az érdeklődési körünkbe tartozik” – hangsúlyozta.

Másik megoldás a célzott hirdetés, amikor a hirdető úgy gondolja, hogy egy adott weboldal számára releváns közönséget vonz. Előfordulhat, hogy az oldal üzemeltetőjének tudtán kívül jelenik meg reklám, ha a hirdetési szolgáltatóval kötött megállapodás alapján nem kontrollálja azok körét. Krasznai Csaba minden weboldal-tulajdonosnak javasolja, hogy olvassa el a szerződési feltételeket, ha például a Google hirdetéseit beengedi a honlapjára.

A felület kezelője kizárólag akkor döntheti el, mi jelenik meg az oldalán, ha maga kezeli a hirdetéseket

– hangsúlyozta a kiberbiztonsági szakértő. A Youtube-videók reklámjait is a szolgáltató szabja meg, így a csatornák üzemeltetőjének ezekbe a tartalmakba sok beleszólása nincs. A magyarországi választási kampányban is várható a közösségi oldalak és azok hirdetéseinek minél hatékonyabb felhasználása.

Krasznai Csaba azonban hozzátette, hogy a Youtube-csatornák kezelői azt megtehetik, hogy lemondanak a reklámbevételekről, és akkor semmilyen reklám nem jelenik meg a videóiknál. Mivel a Google-nek – mely a Youtube-nak is tulajdonosa – a hirdetések hozzák a legnagyobb bevételt, így „mindent megtesz annak érdekében, hogy hozzá jöjjenek hirdetni, és ezek a hirdetések meg is jelenjenek” – hangsúlyozta a szakértő.

„Ha valami az interneten ingyen van, akkor valószínúleg mi magunk vagyunk az áru”

– fogalmazott.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Takács Ernő: 2025 hozhatja fellendülést az ingatlanfejlesztési piacon

Takács Ernő: 2025 hozhatja fellendülést az ingatlanfejlesztési piacon

Az ipari ingatlanoké most a slágerpiac, az iroda-, a vásárlóközpont-, szállodafejlesztés közül a legtrendibb – mondta Takács Ernő, az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület elnöke az InfoRádió Aréna című műsorában. Természetesen elemezte más szegmensek helyzetét is, így a lakás- és szállodapiaci helyzetet és az irodabérléssel kapcsolatos újdonságokat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Váratlan fordulat az építőiparban: a külföldi munkaerő már nem jön Magyarországra

Váratlan fordulat az építőiparban: a külföldi munkaerő már nem jön Magyarországra

Jelentős kihívásokkal néz szembe az utóbbi években a hazai építőipar, így talán soha nem volt még akkora jelentősége a technológiai újításoknak, mint manapság. Hol tartunk most az építőipari ciklusban? Elértük már a mélypontot vagy továbbra is lefelé tartunk? Mire számíthatunk a következő években az iparág és a technológiai újítások terén? Többek között ezekről kérdeztük Ézsiás Miklóst, a zsaluzatokkal, állványzatokkal és mérnöki szolgáltatásokkal foglalkozó PERI Magyarország ügyvezető igazgatóját.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 23. 07:45
2024. november 23. 07:30
×
×
×
×