„Soha nem volt olyan év Magyarországon, mint amilyennek 2018 kinéz: soha annyi turisztikai kerékpárút nem épült, mint amennyi a jövő évben várható.
Nem kicsit dől meg a rekord,
hanem valószínűleg többszöröse lesz a szám, mint a kerékpáros infrastruktúra fejlesztések eddigi legjobb évében.”
A kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos elmondta, a közbeszerzési eljárás során kiválasztották a kerékpárutakat tervező cégeket, amelyeknek a szerződések szerint a 27 szakaszra bontott útrész megtervezésére 60 napjuk van.
„Idén még elkészül a Budapest-Rajka Duna-menti kerékpárút-hálózat, a Balatont Budapesttel összekötő hálózat terve és újratervezik a Balaton körüli kerékpárutat is. Sok helyen új nyomvonal lesz, máshol marad a régi, de sokkal szélesebb – három méter – lesz.”
Budapesten is lesznek fejlesztések, amelyekre kilenc milliárd forint áll rendelkezésre – mondta a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos. Révész Máriusz hozzátette, szeretné, ha a Budapest határáig vezető országos gerinchálózati kerékpáros utaknak a fővárosban is lennének folytatásai.
„Rosszul venné ki magát, hogy a Budapest táblánál véget érnének a kerékpárutak. Ennek érdekében szeretnénk ősszel egy előterjesztést készíteni a kormánynak, amely a gerinchálózat budapesti szakaszait szintén kiemelt beruházásoknak minősíti, hogy gyorsabbak és egyszerűbbek legyenek az engedélyezési eljárások.”
A tervezés után a következő év elején elkészülnek a kivitelezési tervek és a közbeszerzés – jelezte Révész Máriusz. A kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos hangsúlyozta, a forrás rendelkezésre áll, kerékpáros út fejlesztésére a jövő évi költségvetés 11 milliárd forintot biztosít, uniós forrásból pedig ezen kívül 7 milliárd forint áll rendelkezésre turisztikai kerékpárút-fejlesztésre, amelyből 4-5 milliárdot fordítanak 2018-ban kerékpárút fejlesztésre – mondta Révész Máriusz.