Az Index által ismertetett, április 3-i előterjesztést, amely „a hazai kereskedelempolitika lehetséges fejlesztési irányairól a társadalmi egyeztetések eredményeképpen” címet viseli, a Miniszterelnökség és a Nemzetgazdasági Minisztérium jegyzi. A normaszöveg szerint szerint több fontos változás készül.
Az egyik, hogy az itthon forgalomba hozott termékek gyártóinak
rá kell írniuk a csomagolásra,
ha „Magyarországon kívül más országban eltérő összetétellel, vagy egyes összetevők eltérő arányú felhasználásával” hoznak forgalomba termékeket.
A kormány meghatározná,
hány eladónak kellene dolgoznia a boltokban.
A fel nem vett dolgozók után a garantált bérminimum 60 százalékát, vagyis fejenként 64 200 forintot „adók módjára” be kellene fizetni az államkasszába. Erre korábban is azt mondták az áruházak, hogy teljesítése a jelenlegi munkaerőhiányban gyakorlatilag lehetetlen, ezért ez az intézkedés valójában egy adó, amit kivetnek a boltokra.
Reklámköltést korlátoznák, a napi fogyasztási cikkeket árusító cégek a nettó árbevételüknek csak a 0,5 százalékát költhetnék reklámra, hogy „a kevesebb reklámnak köszönhetően a fogyasztók tudatosabban válasszanak a termékek közül”. Azt is előírná a javaslat, hogy csak sajtótermékben jelenhetne meg szupermarketek reklámja, vagyis
betiltanák a külön reklámújságokat.
Szerepel a javaslatban, hogy a kereskedelmi tevékenységet folytató munkáltató köteles biztosítani, hogy a dolgozók legalább két pihenőnapja vasárnapra essen. Azt is javasolják, hogy járjon a vasárnapi munkáért a 100 százalékos bérpótlék, de csak déli 12 után.
A korábban felvetett parkolási adóról csak annyi áll a legfrissebb változatban, hogy még föl kell mérni, hány parkolóhelyről is van szó, és ez még két-három hónapba beletelik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!