Mint arról korábban már az Infostart is beszámolt, a Google Chrome végleg kivezeti a sütik (cookie-k) egyik fajtáját. A sütik úgy általában szinte egyidősek a világhálóval, és azt a célt szolgálják, hogy az egyes weboldalak követni tudják a felhasználó tevékenységét - írja a HVG.
A célzott hirdetésekhez, továbbá sok más egyébhez is a weboldalak úgynevezett "harmadik feles sütiket" is alkalmaznak, melyek gyakorlatilag tényleg mindenhol jelen vannak - illetve voltak eddig, ugyanis a Google már 2019-ben úgy döntött, hogy leszámol velük. Ez persze nem jelenti a célzott hirdetések eltűnését, mint írják, jelen maradnak, csak más formában: a Google-féle Privacy Sandbox-projekt a személyazonosságunk védelme érdekében névtelenül gyűjtene rólunk adatokat, kategóriákba besorolva minket.
A sütimentesítést és az új módszer bevezetését a Chrome meg is kezdte január 4-én, elsőként a felhasználók 1 százalékánál, azaz 30 millió profilnál.
A terv szerint 2024 végéig mindenkinél megtörténik az átállás, de persze ez azon is múlik, hogy az első 1 százaléknál mekkora sikert arat a fejlesztés.
Mindez nem észrevétlenül fog végbe menni, ugyanis az átállásról a böngésző első megnyitásakor egy felugró ablak tájékoztatja a felhasználót a Gizmodo szerint. Ezen kívül egy kis szem-ikon is jelezni fogja az URL-sávban, hogy sütimentes a böngészés. Ennek funkciója is lesz, mégpedig ha az oldal rendellenesen működne, akkor erre kattintva újból engedélyezhetők a sütik - de csak az adott oldalon. Emellett a böngészőbe beépítettek néhány olyan funkciót is, amelyek letiltják az új módszert, ha valamiféle problémát azonosítanak egy webhelyen.
A lap azt is megjegyzi, hogy a sütik egy része, a "first-party" sütik nem mennek sehová, ugyanis ezek hasznosak, például abban segítenek, hogy a webhely megjegyezze, ha korábban már beléptünk rá, vagy megmaradjanak a termékek a kosarunkban egy webáruházban.