eur:
411.09
usd:
392.28
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Nyitókép: Thibault Penin/Unsplash

Hatalmas érvágás a Spotifynál

A svéd Spotify zenei streaming szolgáltató mintegy 200 munkahelyet szüntet meg a podcast részlegénél - közölte a vállalat.

Sahar Elhabashi, a cég alelnöke és a podcast részleg vezetője közölte hogy ez a nehéz, de szükséges döntés a stratégiai átrendeződés miatt született és 2 százalékkal csökkenti a Spotify dolgozóinak létszámát globálisan.

"Ezeket a döntéseket nem vesszük félvállról. Szeretném kifejezni elismerésemet mindazért, amit a távozók a Spotifyért és a podcast részlegért tettek" - mondta Elhabashi.

Elhabashi szerint a Spotify a legtöbb országban a legtöbbet használt podcast platform, az Egyesült Államokban pedig a legnépszerűbb kiadó.

"Amióta beléptünk a piacra, rengeteget tanultunk arról hogy hol tart ma a podcast műfaj és mit hozhat a jövő. Már több mint félmilliárd ember hallgatott podcastot a Spotify-on, a fogyasztás pedig több mint 1400 százalékkal nőtt. A Spotify podcast tartalmainak száma 2019 óta 200 ezer címről több mint 5 millióra nőtt" - tette hozzá Elhabashi, aki elmondta, hogy a podcast-részlegen további változásokat terveznek.

Elhabashi szerint a jövőbeni változásokkal át akarják szervezni a podcast részleget, még vonzóbbá szeretnék tenni azt a felhasználók és az alkotók számára, emellett pedig egy

értékes és erősen nyereséges üzletágat akarnak létrehozni.

A svéd zenei streaming szolgáltató aktív havi felhasználóinak száma áprilisban meghaladta az 500 milliót, a prémium előfizetők száma is átlépte a 210 millió főt, de mégsem tudott nyereséget termelni a cég negyedéves beszámolója szerint.

A 2006-ban indult Spotify mára a világ egyik legnépszerűbb online zenei streaming- és podcast-platformjává nőtte ki magát. A cég első negyedéves üzleti jelentése szerint a bevétel az előző évhez viszonyítva 14 százalékkal, 3 milliárd euróra (1110 milliárd forint) emelkedett, a nettó veszteség azonban 225 millió euró (83,2 milliárd forint) volt, szemben az egy évvel korábbi 131 millió eurós (48,4 milliárd forint) nettó nyereséggel.

A prémium előfizetők száma azonban nagyot nőtt, összesen már 210 millió főt számlál, ez 15 százalékos bővülés az előző év azonos időszakához képest.

A vállalat a második negyedévben 530 millió felhasználót és 217 millió előfizetőt vár, mellette pedig 3,2 milliárd eurós (1184 milliárd forint) bevételre számít. A tavalyi évben a Spotify azt tűzte ki célul, hogy 2030-ra egymilliárd felhasználót és 100 milliárd dolláros (37 ezer milliárd forint) éves bevételt érjen el.

Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Brutális bírságot kaphat a nyakába az Amazon

Brutális bírságot kaphat a nyakába az Amazon

Az Európai Unió várhatóan jövőre vizsgálatot indít az Amazon ellen, hogy megállapítsa, előnyben részesíti-e saját márkás termékeit online piacterén. A vizsgálat az EU új, digitális piacokról szóló törvénye (DMA) alapján zajlik majd, amely a nagy technológiai cégek hatalmának korlátozását célozza. Az amerikai óriáscég akár globális éves forgalmának 10%-át kitevő bírságra is számíthat, ha bűnösnek találják a szabályok megsértésében, írja a Reuters.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×