Rendkívül fontos, hogy ha egy árucikk hibája a vásárláskor ismert volt, a fogyasztó nem élhet kifogással ezen hiba miatt. Vagyis az olyan hibáknál, amelyek már a vásárláskor szemmel láthatóan felismerhetőek voltak, a kereskedő elutasíthatja a fogyasztó kifogását - emlékeztet a bama.hu.
Amennyiben viszont az árunak olyan hibája van, amely a vásárláskor nem volt ismert, vagy nem is lehetett ismert, például egy cipő bélése belül szakadt vagy hiányos, a fogyasztó minőségi kifogással élhet. Az általános szabályok szerint javítást, cserét vagy árengedményt kérhet, ám használt áruknál a csere többnyire nem lehetséges.
A vásárlástól való elállás esetén pedig a kereskedő az árucikk visszavétele ellenében köteles a vételár egészét visszafizetni.
Ha ezt nem akarja megtenni, a vevő a békéltető testülethez, illetve a bírósághoz fordulhat, valamint ha a kereskedő a minőségi kifogást nem a jogszabályoknak megfelelően intézi (például nem vesz fel jegyzőkönyvet panasztételkor, vagy nem ad át elismervényt a javítandó árucikkről), akkor a területileg illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőséghez lehet fordulni.