eur:
414.89
usd:
399.33
bux:
79576.75
2024. december 23. hétfő Viktória
Nyitókép: facebook

Ettől a hírtől minden oldtimer-rajongónak megdobban a szíve

Egy 1926-os gyártású, üzemképes Ford T-modell került a Közlekedési Múzeum tulajdonába. A kiváló állapotú járművel már a múzeum új épületének elkészülte előtt találkozhat a közönség.

Egy 1926-os gyártású, üzemképes Ford T-modell került a Közlekedési Múzeum tulajdonába; a kiváló állapotú járművel már a múzeum új épületének elkészülte előtt találkozhat a közönség. Az értékes darabról a közösségi oldalán is beszámolt az intézmény.

Az autóközlekedés történetének világszerte talán legismertebb legendája került a múzeum gyűjteményébe. Ráadásul abból is egy különösen izgalmas darab: egy megkímélt állapotú, a 2013-as Old Timer Shown a szemlézett jármű kategóriában aranyérmet szerzett, üzemképes Ford T-modell - közölte a múzeum, amely fontos céljának nevezte, hogy a magyar közlekedés kiemelkedő értékeit megőrizze és bemutassa.

A most gyűjteménybe került Ford T-modell több mint kilencven éves, kiváló állapotban van és üzemképes.

A típus magyar szempontból is nagy jelentőségű, hiszen a tervezői csapatban két neves konstruktőr, Galamb József és Farkas Jenő is dolgozott.

"Terveink szerint a múzeum frissen beszerzett Ford T-modellje többször is megjelenik majd eseményeinken a nagyközönség előtt" - idézi a közlemény Vitézy Dávid főigazgatót.

Mint a múzeum emlékeztet, a Ford T-Modell típusú személyautók gyártását 1908-ban kezdte meg a Ford Motor Company. A T-modell a világ első népautója lett: húsz évig gyártották, és csaknem 15 és fél millió darab készült belőle. Ez a gépkocsi középosztálybeli amerikaiak tömegei számára tette lehetővé az utazást, hiszen az első megfizethető autónak számított, és az első típus volt, amelyet már futószalagon készítettek. A Közlekedési Múzeum már eddig is rendelkezett egy Ford T-modellel, az a példány azonban nem üzemképes állapotban maradt fenn.

A most gyűjteménybe került Ford T-Modell 1926-os gyártású, 4 személyes, 2999 köbcentiméter hengerűrtartalmú, fekete színű jármű. Az intézmény szakemberei olyan járművel szerették volna gyarapítani a múzeum gyűjteményét, amelyet számos program keretében megmutathatnak majd a látogatóknak az intézmény átfogó megújítása idején is.

Címlapról ajánljuk
Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

A magdeburgi tragédiáról, annak társadalmi hatásáról, egy AfD-szimpatizáns szaúdi orvos megítéléséről, valamint a német belpolitikai helyzetről is beszélt Prőhle Gergely volt berlini nagykövet, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukács Intézet programigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában. Bemutatott egy olyan megközelítést, ami megelőzhetővé tenné az ilyen tragédiákat, és valamiféle társadalmi békesség felé is elvezethetne.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×